Flere elkunder oplever fra tid til anden at modtage mistænkelige opkald og/eller sms beskeder ang. deres elregning.

Hvis du er det mindste i tvivl, om du er blevet kontaktet af en sælger i en fart, uden rent mel i posen, så kontakt os gerne på tlf. 63 32 11 00. Du er også velkommen til at tage kontakt, selvom du ikke er kunde hos os. Så forklarer vi gerne, hvad der er op og ned på elmarkedet.

Læs med i fanerne herunder, så du undgår at blive snydt af el-krejlere.

Flere kunder har oplevet at få en sms fra et "elselskab" med beskeden om, at de skal betale penge - ellers bliver der lukket for strømmen til adressen. Med i sms'en er et link, som elselskabet beder dig klikke på. Klik ikke på linket. Vi, og i øvrigt et hvilket som helst andet lovlydigt elselskab, ville aldrig sende sådanne sms'er.

Vær opmærksom på, at hvis du bliver ringet op uden dit forudgående samtykke, så er alle "aftaler", som det givne elselskab prøver at få dig til at indgå ugyldige.

Elselskabet skal være i stand til at dokumentere, at du har givet et forudgående samtykke til at blive kontaktet.

Undgå i øvrigt at udlevere dit CPR nr. og kontooplysninger.

Husk, at du altid har 14 dages fortrydelsesret. Er du i øvrigt blevet ringet op uden dit samtykke, så kan du altid fortryde, da enhver aftale indgået under en uanmodet telefonisk henvendelse er ugyldig. Skulle du derfor have indgået en aftale, som du har fortrudt, så er det altid muligt at fortryde.

Vær ekstra opmærksom, hvis du bliver ringet op med beskeden om, at du kan få billig el uden afgifter. Afgifterne er de samme hos alle elselskaber, de er lovpligtige og kan ikke spares væk.

Hvad enten det er over telefonen eller i det lokale supermarked, så bliv ikke fristet af en sælger, som gerne vil sælge dig billig el. Spørg altid efter skriftlig dokumentation for elaftalen.

Husk altid at læse det med småt, så du kender de præcise priser.

Hvis du bliver kontaktet af en sælger, der påstår at ringe på vegne af nef Strøm, så afslut samtalen med det samme. nef Strøm har ikke nogen samarbejdsaftaler med andre elleverandører.

Både nef Strøm og flere andre elselskaber har oplevet, at kunderne er blevet kontaktet af sælgere, der

  • ...påstår, at kundens elselskab er gået konkurs, og at kunden nu overgår til et nyt elselskab.
  • ...påstår, at kunden har penge til gode ved sit elselskab.
  • ...påstår, at kunden skal flyttes til en anden elaftale.

Herefter er kunden så blevet bedt om at udlevere sit CPR nr. og kontooplysninger.

Oplever du noget i stil med de nævnte eksempler, så undgå at udlevere CPR nr. og kontooplysninger. Det er ikke bare groft vildledende markedsføring, det er direkte svindel.

Vælg et ærligt elselskab

Hos nef Strøm er vi ærlige og redelige. Vi gør en dyd ud af gennemsigtighed, så du kan føle dig tryg ved dit valg af elprodukt. 

Vi har ingen binding og alle vores elprodukter følger den variable timepris på el, så du har mulighed for at udnytte de tidspunkter, hvor strømmen er billigst.

Har du spørgsmål, så er du altid velkommen til at kontakte os på tlf. eller mail 63 32 11 00 / nef@nef.dk mandag-torsdag kl. 8-16 og fredag kl. 8-15. Vi har korte svartider.

Se mere om vores elprodukter her.

Hos Forbrugerombudsmanden kan du altid tjekke markedsføringsreglerne og tidligere sager inden for brud på reglerne specifikt for elmarkedet.