Vi anvender cookies til at huske dine indstillinger og statistik. Denne information deles med tredjepart. Læs mere her
Driftsstatus - fiber
Følg vores Facebook side (nef fonden), hvor du hurtigt får besked om driftsforstyrrelser.
Har din internetforbindelse været afbrudt, skal dit udstyr muligvis genstartes.
- afbryd strømmen til alle bokse
- tænd medie/fiberboksen først
- tænd så fordelerboks og/eller router samt evt. wifi og tv bokse- vent 5 min. mellem hver boks.
Er der fortsat problemer så ring til os på 6332 1100.
Dato |
Kl. |
Opdatering: Driftsforstyrrelse |
26.08.2024 |
09:48 |
Afbrudt internet m.m. efter strømafbrydelse
Fejlen en nu udbedret. |
26.08.2024 |
09:25 |
Afbrudt internet m.m. efter strømafbrydelse.
Fejlen forventes udbedret kl. ca. 11.
|
26.08.2024 |
09:05 |
Afbrudt internet m.m. efter strømafbrydelse
Kunder i Ladby, Kertinge, Kølstrup, Søvangsparken, Feden og Ved Stranden er i øjeblikket uden internet, IP-tv og Telefoni. Der er teknikere på sagen. Tidshorisont er pt. ukendt. |
05.06.2024 |
11:50 |
|
22.04.2024 |
09:25 |
OBS:
Natten mellem mandag d. 22. april og tirsdag d. 23. april i tidsrummet 01:00 til 05:00 er der servicearbejde på kabel-tv.
Der vil derfor kunne forekomme 2x4 min. afbrydelse af tv-signalet i ovenstående tidsrum. Vi forventer ikke at genstart af kundeudstyr er nødvendigt. Er der mod forventning tjenester som ikke virker, anbefaler vi genstart af udstyr, inden kundeservice kontaktes. |
17.01.2024 |
17:20 |
OBS:
Afbrydelser i.f.m. servicearbejde på centralt udstyr i fibernetværket
Fredag den 19. januar 2024 foretages i tidsrummet kl. 01:00 til 02:00 servicearbejde på centralt udstyr i fibernetværket. Servicearbejdet kan medføre flere afbrydelser i ovennævnte tidsrum. Alle tjenesterne Internet, IP-tv, kabel-tv og Telefoni kan blive påvirket. Vi forventer ikke, at genstart af kundeudstyr såsom medieboks/fiberboks, fordelerboks/router samt tv-boks og SmartWiFi er nødvendigt. Er der mod forventning tjenester, som efter servicearbejdet ikke virker, anbefaler vi genstart af førnævnte udstyr, inden kundeservice kontaktes. |
20.10.2023 |
08:35 |
OBS:
Tirsdag d. 24 og onsdag d. 25. oktober i tidsrummet kl. 08:00 - 15:00 kan kunder på Snedronningen, Seden S, opleve en afbrydelse på fibernetforbindelsen i ca. 30 min.
Alle tjenesterne Internet, IP-tv og Telefoni vil blive afbrudt. Kabel TV påvirkes ikke.
Der udsendes individuelle varslingsmail i det omfang, vi er besiddelse af mail-adr. Er der efter opgraderingerne tjenester, som ikke fungerer, opfordres kunderne til at afbryde strømmen til alle bokse og tænde boksene igen startende med medieboks/fiberboks (fastmonteret på væggen), fordelerboks og/eller router samt evt. Smart WiFi og tv-bokse. Vent 5 min. imellem hver boks tændes. Er der fortsat tjenester, som ikke virker, kontaktes kundeservice på tlf. 63 32 11 00 eller e-mail til support@nef.dk. Vi er kede af de gener arbejdet medfører, men håber samtidig på forståelse for nødvendigheden heraf. |
03.07.2023 |
14:23 |
OBS:
Opdatering på udfald på internettet. Nettet er nu oppe og køre igen. Hvis du fortsat oplever problemer, skal du genstarte dit udstyr (fiberboks, fordelerboks/router samt evt. SmartWiFi og/eller tv-boks), inden du kontakter kundeservice. |
03.07.2023 |
13:18 |
OBS:
Vi har konstateret udfald på nettet i vores område. Vi kender pt. hverken årsag, omfang eller tidshorisont. Vi opdaterer løbende her på Facebook og på nef.dk, så snart vi ved mere.
|
14.06.2023 |
15:34 |
OBS:
Nettet i Seden, Agedrup, Bullerup og Holev er nu oppe og køre igen. Det kan ske, at du skal lave en genstart af dit udstyr, men det burde ikke være nødvendigt.
|
14.06.2023 |
14:52 |
OBS:
Vi har en switch i en af vores hovedstationer, som er gået ned. Det berører i øjeblikket fiberkunder i Seden, Agedrup, Bullerup og Holev, hvor internettet er nede. Vi har teknikere på sagen. Vi opdatere løbende. |
03.03.2023 |
09:10 |
OBS:
Afbrydelse af fibernetværket.
Vi foretager d. 6. marts, 9. marts, 15. marts og 16. marts opgraderinger af fibernetværket i området afgrænset af Urup, Flødstrup, Bovense, Rynkeby, Risinge, Nymarken i tidsrummet kl. 8-16.
Påregn afbrydelse af din forbindelse i op til 30 min.
Kunder er så vidt muligt varslet per mail.
Oplever du efter ændringerne tjenester, som ikke fungerer, opfordrer vi til, at du afbryder strømmen til alle bokse og tænder igen startende med medieboks/fiberboks, fordelerboks og/eller router samt evt. Smart WiFi og tv-bokse.
Vent 5 min. imellem hver boks tændes.
Er der fortsat tjenester, som ikke virker, kontaktes kundeservice på tlf. 63 32 11 00 eller mail support@nef.dk.
Vi håber på din forståelse for nødvendigheden af opgraderingen og vil gøre, hvad vi kan for at begrænse nedetid og gener.
|
30.01.2023 |
11:32 |
OBS: Afbrydelser i.f.m. servicearbejde på centralt udstyr i fibernetværket i Langeskov Torsdag den 9. februar 2023 foretages i tidsrummet kl. 08:30 til 11:30 servicearbejde på centralt udstyr i fibernetværket i Langeskov. |
24.01.2023 |
12:48 |
Opdatering:
De udfordringen vi løb ind i er så småt ved at løse sig. Vi forsøger at kontrollere tilgangen til alle fiberinstallationer. Dette kan kun lade sig gøre, hvis fiberboksen er tændt. Skulle man opleve ikke at kunne tilgå internettet, sidder vi klar ved telefonerne til at hjælpe. Fra nef takker vi for den forståelse, der er udvist i forbindelse med brandskaden. Alle har været meget flinke i telefonen, og når de har mødt vores montører i marken. Det sætter vi stor pris på. |
20.01.2023 |
14:15 |
Opdatering:
Vi er desværre løbet ind i forhindringer, i forbindelse med fiberarbejdet, som gør, at vi ikke når at genetablere alle kunder i Nordre- og Søndre Skovpark til weekenden, som tidligere udmeldt. Vi beklager ulejligheden. |
20.01.2023 |
09:00 |
Status på brandskade fiberskabe
Vi forventer, at være klar til weekenden.
|
16.01.2023 |
15:40 |
Status på brandskade fiberskabe ved Gabet og Lunden Så er de første installationer, på Lunden og Gabet, igen aktive, og de sidste i det område forventes klar i løbet af tirsdagen. |
12.01.2023 |
15:50 |
OBS: Status på brandskade fiberskabe ved Gabet Forventningen er fortsat, at alle kunder igen har signal i løbet af næste uge. Ingen kunder kan påregne at få signal igen før primo medio næste uge. |
11.01.2023 |
16:00 |
OBS: Vi forventer, at brandskaden er udbedret i løbet af næste uge. |
11.01.2023 |
09:55 |
OBS: Pga. nedbrændte fiberskabe er Gabet, Skovparken og Søndre Skovgyde uden signal.
Tidshorisont: Ukendt. Der må forventes flere dages afbrydelse.
Opdateres kl. 16.
|
05.01.2023 |
14.48 |
OBS: Vi foretager servicearbejde i Bovense fredag d. 6. januar i tidsrummet kl. 7:30-15. |
05.01.2023 |
08:24 |
OPDATERING: Servicearbejdet på centralt udstyr blev planmæssigt gennemført. |
03.01.2023 |
09:36 |
OBS!
Afbrydelser i.f.m. servicearbejde på centralt udstyr i fibernetværket
Torsdag den 5. januar 2023 foretages i tidsrummet kl. 01:00 til 03:00 servicearbejde på centralt udstyr i fibernetværket. Servicearbejdet kan medføre afbrydelser i ovennævnte tidsrum og kan berøre kunder i hele forsyningsområdet. Alle tjenesterne Internet, IP-tv, og Telefoni kan blive påvirket. Kabel-tv påvirkes ikke. Vi forventer ikke, at genstart af kundeudstyr såsom medieboks/fiberboks, fordelerboks/router samt tv-boks og SmartWiFi er nødvendigt. Er der mod forventning tjenester, som efter servicearbejdet ikke virker, anbefaler vi genstart af førnævnte udstyr, inden kundeservice kontaktes. |
09.12.2022 |
08:17 |
OBS!
Der er i øjeblikket problemer med internet, tv og telefoni i Langeskov.
Vi arbejder på sagen og løser det hurtigst muligt.
|
28.11.2022 |
15:00 |
OBS!
Den planlagte afbrydelse på Kabel-tv er nu ovestået, og tv virker igen. |
28.11.2022 |
11:36 |
OBS!
Internettet er nu oppe og køre igen i alle områder, som har været påvirket af udfald.
|
28.11.2022 |
10:15 |
OBS!
Vi oplever i øjeblikket problemer med internetet i Mesinge og Bullerup området.
Vi arbejder på at finde frem til årsagen.
Så snart vi har en opdatering, skal vi nok opdatere.
|
28.11.2022 |
08:00 |
Planlagt afbrydelse af Kabel-tv signalet i Seden-, Agedrup-, Bullerup-området |
18.11.2022 |
10:00 |
Servicearbejde! |
14.11.2022 |
08:36 |
Servicearbejde!
Afbrydelser i.f.m. servicearbejde på centralt udstyr i fibernetværket
Tirsdag den 15. november 2022 foretages i tidsrummet kl. 01:00 til 03:00 servicearbejde på centralt udstyr i fibernetværket.
Alle tjenesterne Internet, IP-tv, og Telefoni kan blive påvirket. Kabel-tv påvirkes ikke.
Vi forventer ikke, at genstart af kundeudstyr såsom medieboks/fiberboks, fordelerboks/router samt tv-boks og SmartWiFi er nødvendigt. Er der mod forventning tjenester, som efter servicearbejdet ikke virker, anbefaler vi genstart af førnævnte udstyr, inden kundeservice kontaktes.
|
11.11.2022 |
08:35 |
Servicearbejde! Afbrydelser i.f.m. servicearbejde på centralt udstyr i fibernetværket |
10.10.2022 | 13:57 |
Servicearbejde! Afbrydelser i.f.m. servicearbejde på centralt udstyr i fibernetværket |
01.07-2022 | 10:36 |
OPDATERING: |
01.07.2022 | 10:22 |
Driftsforstyrrelser |
24.06.2022 | 14:53 |
OPDATERING: |
24.06.2022 | 14:20 |
Vi har i øjeblikket driftsforstyrrelser i Munkebo. |
04.06.2022 | 07:30 |
OPDATERING: Servicearbejdet på centralt udstyr blev planmæssigt gennemført. |
04.04.2022 | 09:43 |
Servicearbejde på centralt udstyr
Der udføres onsdag den 6. april 2022 i tidsrummet kl. 01:00 til 04:00 servicearbejde på centralt udstyr. I løbet af ovennævnte tidsrum vil kunder på Langø, i området omkring Nymarken, Rynkeby, Skovhuse, Tvinde, Urup, Flødstrup, Langtved, Kissendrup, Bovense, Lysemose, Brændeskov, Andkær, Dinestrup og Rørbæk samt Langeskov kunne opleve flere afbrydelser af varierende længde. Alle tjenesterne Internet, IP-tv og Telefoni vil blive påvirket under arbejdet. Kabel-tv forventes ikke berørt. Vi forventer ikke, at genstart af kundeudstyr såsom medieboks/fiberboks, fordelerboks/router samt tv-boks og SmartWiFi er nødvendigt. Er der mod forventning tjenester, som efter servicearbejdet ikke virker, anbefaler vi genstart af førnævnte udstyr, inden kundeservice kontaktes. Der er denne dag ekstraordinært åbent for telefoniske support-henvendelser på tlf. 63321100 fra kl. 7:00. |
23.03.2022 | 11:55 |
Opdatering!
Alt skulle virke igen. Skulle det mod forventning ikke være tilfældet. Bedes man prøve genstart af udstyr før man kontakter os.
Sluk alle bokse. Tænd først medieboksen og vent i ti minutter, derefter tændes en boks af gangen i den rækkefølge, de er koblet på, vent fem minutter mellem hver boks.
|
23.03.2022 | 09:30 |
Vi har i øjeblikket driftsforstyrrelser i vores område. |
16.03.2022 | 06:50 |
OPDATERING |
14.03.2022 | 15:44 |
Servicearbejde på centralt udstyr |
18.02.2022 | 08:48 |
OBS! Der udføres mandag den 21. februar 2022 i tidsrummet kl. 01:00 til 04:00 servicearbejde på centralt udstyr. I løbet af ovennævnte tidsrum vil kunder kunne opleve flere afbrydelser af varierende længde. |
15.12.2022 | 15:45 |
OPDATERING! Fejlen er nu rettet, og vi har en klar formodning om, at alle internettjenester skulle være oppe og køre igen. Virker det mod forventning ikke, genstartes udstyr startende med medieboks/fiberboks, fordelerboks/router samt evt. tv-boks. |
15.12.2022 | 13:50 |
OPDATERING! Vi fejlsøger og arbejder fortsat på at få internettet op og køre igen i området omkring Kerteminde, Revninge, Ladby, Kertinge og Kølstrup. |
15.12.2022 | 11:15 |
OPDATERING! Vi arbejder fortsat på at få internettjenester op og køre igen. |
15.02.2022 | 09:00 |
OBS!
Der er efter nattens arbejde med opdatering opstået problemer med internettjenester hos nogle kunder i Kerteminde, Revninge, Ladby, Kertinge og Kølstrup. Vi arbejder i øjeblikket på sagen.
|
11.02.2022 | 08:25 |
Servicearbejde på centralt udstyr
Der udføres tirsdag den 15. februar 2022 i tidsrummet kl. 01:00 til 04:00 servicearbejde på centralt udstyr. I løbet af ovennævnte tidsrum vil kunder kunne opleve flere afbrydelser af varierende længde. Alle tjenesterne Internet, IP-tv og Telefoni vil blive påvirket under arbejdet. Kabel-tv forventes ikke berørt. Vi forventer ikke, at genstart af kundeudstyr såsom medieboks/fiberboks, fordelerboks/router samt tv-boks og SmartWiFi er nødvendigt. Er der mod forventning tjenester, som efter servicearbejdet ikke virker, anbefaler vi genstart af førnævnte udstyr, inden kundeservice kontaktes. |
03.02-2022 | 13:15 |
OPDATERING!
Det skulle virke igen, er det ikke tilfældet, så ring venligst på 6332 1100.
|
03.02.2022 | 13:00 |
OBS!
Der er i øjeblikket en afbrydelse på fibernettet og tv flere steder i Seden, Bullerup, Dalby og Langø.
Vi arbejder på sagen. Og har ikke overblik over hvor stort et område, det drejer sig om.
|
01.02.2022 |
08:00 |
OPDATERING |
31.01.2022 |
10:45 |
Servicearbejde på centralt udstyr Alle tjenesterne Internet, IP-tv og Telefoni vil blive påvirket under arbejdet, mens Kabel-tv kun forventes påvirket i mindre grad. |
15.11.2021 |
01:45 |
OPDATERING |
12.11.2021 |
13:36 |
Servicearbejde på centralt udstyr |
11.11.2021 |
19.05 |
Opdatering! Så skulle alle i området Åsum, Bullerup, Seden og Agedrup være på nettet igen. Oplever i fortsat problemer, genstart alt udstyr, medieboks, router/Wifi udstyr med 5 min. mellemrum
|
11.11.2021 |
17:32 |
Opdatering! vi har endnu ikke nogen tidshorisont på fejlretningen, men arbejder stadig på sagen. Vi har i øjeblikket driftsforstyrrelser i Åsum, Bullerup, Seden og Agedrup som gør at man ikke kan komme på nettet. Vi arbejder på sagen og melder ud igen så snart vi ved mere. |
11.11.2021 |
13:44 |
Opdatering. Alle skulle have net igen. Er der fortsat kunder, der oplever problemer efter genstart af alt udstyr (Medieboks/fiberboks, fordelerboks og/eller router samt evt. andet WiFi-udstyr og TV-bokse), kontaktes kundeservice på tlf. 63321100 eller support@nef.dk. |
11.11.2021 |
13:24 |
Vi har i øjeblikket driftsforstyrrelser, som gør at man ikke kan komme på nettet. Det påvirker også TV. Vi arbejder på sagen og melder ud igen så snart vi ved mere. |
8.11.2021 | 23:41 |
Driftsforstyrrelser |
8.11.21 | 21:52 |
Driftsforstyrrelser |
8.11.21 | 19:35 |
Driftsforstyrrelser Den generelle fejl er nu løst. Hvis det fortsat ikke virker, bedes kunderne slukke alt udstyr i ca. 15 s. og tænde igen startende med medieboks/fiberboks, fordelerboks og/eller router samt evt. andet WiFi-udstyr og TV-bokse. Vent ca. 5 min. mellem hver boks tændes. Er der efter genstart fortsat tjenester, der ikke virker, sendes mail til support@nef.dk, som vi vil holde øje med indtil kl. ca. 22 i aften. Alternativt kontaktes kundeservice på tlf. 63321100 tirsdag fra kl. 8:00. Vi undskylder fejlen og er kede af de gener, det har medført for vores kunder.
|
8.11.21 | 15:45 |
Driftsforstyrrelser |
8.11.21 | 12:00 |
Driftsforstyrrelser |
8.-10.11.21 | 08:00-16:00 |
Afbrydelse i.f.m. ændringer i fibernetværket Mandag, tirsdag og onsdag i uge 45 2021 flyttes i tidsrummet kl. 08:00 til 16:00 ca. 60 kunder i Kerteminde syd for fjorden, Ved Stranden samt Revninge, Ladby, Kertinge og Kølstrup til andet centralt udstyr. Flytningen forventes at medføre afbrydelse af signalet i 15-30 min. Venligst hold fiber/medieboks, router og trådløst udstyr tændt under servicearbejdet. Er der efter ændringerne tjenester, som ikke fungerer, opfordrer vi til, at du afbryder strømmen til alle bokse og tænder igen startende med medieboks/fiberboks, fordelerboks og/eller router samt evt. Smart WiFi og tv-bokse. Vent 5 min. imellem hver boks tændes. Er der fortsat tjenester, som ikke virker, kontaktes kundeservice på tlf. 63 32 11 00 (fra kl. 8:00) eller support@nef.dk. |
09.08.2021 | 08.00 |
Opdatering. 09.41. Problemet er løst, alle skulle have telefoni igen. Ved eventuelle problemer, genstart routeren.
|
28.06.2021 | 05.00-07.00 |
Afbrydelse i.f.m. ændringer i fibernetværket Mandag den 28. juni 2021 flyttes i tidsrummet kl. 05:00 til 07:00 ca. 40 kunder i Seden-, Bullerup-, Agedrup og Åsum-området til andet centralt udstyr. Flytningen forventes at medføre afbrydelse af signalet i 15-30 min., primært i starten af ovennævnte tidsrum. Venligst hold fiber/medieboks, router og trådløst udstyr tændt under servicearbejdet. Er der efter ændringerne tjenester, som ikke fungerer, opfordrer vi til, at du afbryder strømmen til alle bokse og tænder igen startende med medieboks/fiberboks, fordelerboks og/eller router samt evt. Smart WiFi og tv-bokse. Vent 5 min. imellem hver boks tændes. Er der fortsat tjenester, som ikke virker, kontaktes kundeservice på tlf. 63 32 11 00 (fra kl. 8:00) eller support@nef.dk. |
24.06.2021 | 00.00-05.00 |
AFLYST Alle tjenesterne Internet, IP-tv, Kabel tv og Telefoni vil blive afbrudt. |
23.06.2021 | 00.00-05.00 |
AFLYST Alle tjenesterne Internet, IP-tv, Kabel-tv og Telefoni vil blive afbrudt |
22-23.06.2021 | 00.00-05.00 |
Der foretages en akut genstart pga tirsdagens ændringer d.23/6 kl. 01.00-ca. 02.00. Det vil vare ca. 15 min. Alle tjenesterne Internet, IP-tv, Kabel-tv og Telefoni vil blive afbrudt |
16.06.2021 | 00.00-05.00 |
Afbrydelse i.f.m. ændringer i fibernetværket Onsdag den 16 juni 2021 foretages i tidsrummet kl. 00:00 til 05:00 ændringer i fiberforbindelsen til ca. 130 kunder i Kerteminde, Kølstrup, Kertinge, Revninge og Ladby området. Ændringerne medfører afbrydelse af signalet i ca. 15 min. i ovennævnte tidsrum. Endvidere er der risiko for nogle kortere afbrydelser i starten af tidsrummet. Alle tjenesterne Internet, IP-tv, Kabel tv og Telefoni vil blive afbrudt. Der udsendes individuelle varslingsmail i det omfang, vi er besiddelse af mail-adr. Er der efter ændringerne tjenester, som ikke fungerer, opfordres kunderne til at afbryde strømmen til alle bokse og tænde igen startende med medieboks/fiberboks, fordeler boks og/eller router samt evt. Smart WiFi og tv-bokse. Vent 5 min. imellem hver boks tændes. Er der fortsat tjenester, som ikke virker, kontaktes kundeservice på tlf. 63 32 11 00 eller e-mail til support@nef.dk. |
15.06.2021 | 00,00-05.00 |
Afbrydelse i.f.m. ændringer i fibernetværket Tirsdag den 15 juni 2021 foretages i tidsrummet kl. 00:00 til 05:00 ændringer i fiberforbindelsen til ca. 220 kunder i Langeskov området. Ændringerne medfører afbrydelse af signalet i ca. 15 min. i ovennævnte tidsrum. Endvidere er der risiko for nogle kortere afbrydelser i starten af tidsrummet. Alle tjenesterne Internet, IP-tv, Kabel tv og Telefoni vil blive afbrudt. Der udsendes individuelle varslingsmail i det omfang, vi er besiddelse af mail-adr. Er der efter ændringerne tjenester, som ikke fungerer, opfordres kunderne til at afbryde strømmen til alle bokse og tænde igen startende med medieboks/fiberboks, fordelerboks og/eller router samt evt. Smart WiFi og tv-bokse. Vent 5 min. imellem hver boks tændes. Er der fortsat tjenester, som ikke virker, kontaktes kundeservice på tlf. 63 32 11 00 eller e-mail til support@nef.dk. |
15.06.2021 | 00.00-05.00 |
Afbrydelse i.f.m. ændringer i fibernetværket Tirsdag den 15 juni 2021 foretages i tidsrummet kl. 00:00 til 05:00 ændringer i fiberforbindelsen til ca. 130 kunder i Langø området. Ændringerne medfører afbrydelse af signalet i ca. 15 min. i ovennævnte tidsrum. Endvidere er der risiko for nogle kortere afbrydelser i starten af tidsrummet. Alle tjenesterne Internet, IP-tv, Kabel tv og Telefoni vil blive afbrudt. Der udsendes individuelle varslingsmail i det omfang, vi er besiddelse af mail-adr. Er der efter ændringerne tjenester, som ikke fungerer, opfordres kunderne til at afbryde strømmen til alle bokse og tænde igen startende med medieboks/fiberboks, fordelerboks og/eller router samt evt. Smart WiFi og tv-bokse. Vent 5 min. imellem hver boks tændes. Er der fortsat tjenester, som ikke virker, kontaktes kundeservice på tlf. 63 32 11 00 eller e-mail til support@nef.dk. |
09.06.2021 | 00.00-03.00 |
Afbrydelse i.f.m. ændringer i fibernetværket Onsdag den 09. juni 2021 foretages i tidsrummet kl. 00:00 til 03:00 ændringer i fiberforbindelsen til ca. 120 kunder i Rynkeby, Ullerslev, Urup, Kissendrup og sommerhusområdet nord for Nyborg. Ændringerne medfører afbrydelse af signalet i ca. 15 min. i ovennævnte tidsrum. Endvidere er der risiko for nogle kortere afbrydelser i starten af tidsrummet. Alle berørte kunder er også varslet pr. mail, hvis det har været muligt. Alle tjenesterne Internet, IP-tv, Kabel-tv og Telefoni vil blive afbrudt |
08.06.2021 | 00.00-03.00 |
Afbrydelse i.f.m. ændringer i fibernetværket Tirsdag den 08. juni 2021 foretages i tidsrummet kl. 00:00 til 03:00 ændringer i fiberforbindelsen til ca. 220 kunder i Bullerup, Seden, Åsum og Agedrup området. Ændringerne medfører afbrydelse af signalet i ca. 15 min. i ovennævnte tidsrum. Endvidere er der risiko for nogle kortere afbrydelser i starten af tidsrummet. Alle berørte kunder er også varslet pr. mail, hvis det har været muligt. Alle tjenesterne Internet, IP-tv, Kabel-tv og Telefoni vil blive afbrudt |
26.05.2021 |
00.00-03.00 |
Afbrydelse i.f.m. ændringer i fibernetværket Onsdag den 19. maj 2021 foretages i tidsrummet kl. 00:00 til 03:00 ændringer i fiberforbindelsen til ca. 160 kunder i Mesinge, fordelt ud over Hindsholm-området. Ændringerne medfører afbrydelse af signalet i ca. 15 min. i ovennævnte tidsrum. Endvidere er der risiko for nogle kortere afbrydelser i starten af tidsrummet. Alle berørte kunder er også varslet pr. mail, hvis det har været muligt. Alle tjenesterne Internet, IP-tv og Telefoni vil blive afbrudt. Kabel-tv bliver ikke påvirket. |
19.05.2021 | 00.00-03.00 |
Afbrydelse i.f.m. ændringer i fibernetværket Onsdag den 19. maj 2021 foretages i tidsrummet kl. 00:00 til 03:00 ændringer i fiberforbindelsen til ca. 160 kunder i Mesinge, fordelt ud over Hindsholm-området. Ændringerne medfører afbrydelse af signalet i ca. 15 min. i ovennævnte tidsrum. Endvidere er der risiko for nogle kortere afbrydelser i starten af tidsrummet. Alle berørte kunder er også varslet pr. mail, hvis det har været muligt. Alle tjenesterne Internet, IP-tv og Telefoni vil blive afbrudt. Kabel-tv bliver ikke påvirket. |
27.04.2021 | 00.00- 03.00 |
Afbrydelse i.f.m. ændringer i fibernetværket Tirsdag den 27. april 2021 foretages i tidsrummet kl. 00:00 til 03:00 ændringer i fiberforbindelsen til ca. 160 kunder i Aasum, Seden, Agedrup, Bullerup-området. Ændringerne medfører afbrydelse af signalet i ca. 15 min. i ovennævnte tidsrum. Endvidere er der risiko for nogle kortere afbrydelser i starten af tidsrummet. Alle berørte kunder er også varslet pr. mail, hvis det har været muligt. Alle tjenesterne Internet, IP-tv og Telefoni vil blive afbrudt. Kabel-tv bliver ikke påvirket. |
04.03.2021 |
09.55 |
Afbrydelse i Langeskov og omegn Der er sket en overgravning af et elkabet i Langeskov, som forsyner vores hovedstation. Det betyder desværre, at en del af vores fiber kunder ikke har internet/TV. Vores Elnet er i gang med udbedring af skaden. |
04.02.2021 |
00.00-02.00 |
Afbrydelse i.f.m. ændringer i fibernetværket |
13.01.2021 |
07.38 |
De problemer, kunderne desværre oplevede i går efter vores opgradering af fibernetværket, er nu løst. Oplever du fortsat ustabil forbindelse på internet og tv, efter genstart af dit udstyr, hører vi meget gerne fra dig på support@nef.dk. |
12.01.2021 |
15.15
13.00
9.00
1.00-3.00 |
internet forbindelsen afbrydes akut til samtlige kunder med varighed af ca. 15 min. Vi har fortsat afbrud af internetforbindelsen i nogle områder herunder kunder i Rynkeby- og Kertemindeegnen. Opdatering: Opgraderingen er gennemført men vi hører især fra kunder på Hindsholm, at der er udfordringer med forbindelsen efter arbejdet. Vi er på sagen Afbrydelser i.f.m. opgradering af central forbindelse i fibernetværket |
11.12.2020 |
10.44 09.21 |
Status. Det virker igen. Der er i øjeblikket fejl på waoo.tv. |
30.11.2020 |
19.30 17.00
8.00-16.00 |
Status: Alle tjenester kører Status: Ændringerne er gennemført som planagt. Dog kan der være kabel tv kunder der oplever udfordringer med signalet. Det er i øjeblikket ved at blive løst, og forventes færdigt i løbet af eftermiddagen/aftenen. Afbrydelse i.f.m. ændringer i fibernetværket |
26.11.2020 |
Afbrydelser i.f.m. opgradering af central forbindelse i fibernetværket |
|
24.11.2020 |
9.00-15.00 |
Status: Servicearbejde planmæssigt gennemført Afbrydelse i.f.m. ændringer i fibernetværket |
17.11.2020 |
1.00-5.00 |
Status: Servicearbejde planmæssigt gennemført Servicearbejde på centralt udstyr |
20.10.2020 |
16.00- 24.00 |
Kære fiberkunder
Det har været et par drøje døgn med udfald på internet og tv, så vi er rigtig glade for, at vi igen har normal drift. Vi vil gerne sige jer tak for at have givet os meldinger undervejs - både når I havde forbindelse, og når I var uden forbindelse. Disse meldinger har været af stor betydning for vores teknikere, der har knoklet i døgndrift for at få alle kunder på nettet igen. Som tak for jeres tilbagemeldinger og tålmodighed er der en blomst til alle, der har været ramt af nedbruddet, og som vi hører fra inden onsdag den 21. oktober 2020 kl. 24. Send navn og adresse til nef@nef.dk og skriv 'Blomst' i emnefeltet. Blomsten leveres til den oplyste adresse i løbet af uge 44 eller 45 (max. en blomst pr. husstand). De bedste hilsner fra alle os ved nef |
20.10.2020 |
8.00 |
Waoo har haft udfordringer, som har givet udfald på kabel-tv. Fejlen er rettet og kabel-tv virker igen. |
19.10.2020 |
21.45 |
Signalet til internet, tv og telefoni fungerer igen i Langeskov - dog kan det være nødvendigt at genstarte udstyr, startende med fiberboksen/medieboksen. Vent ca 5 min. inden router/fordelerboks tændes. Vent gerne yderligere 5 min. inden evt. Smartwifi-/tv-bokse tændes igen. |
19.10.2020 |
18.45 |
De fleste af vores kunder har igen internetforbindelse og tv-signal - dog er der kunder i Langeskov-området, der er uden signal. Oplever du fortsat problemer med internet og/eller tv-signal hører vi gerne fra dig på support@nef.dk |
19.10.2020 |
16.00 |
Oplever du fortsat ustabil forbindelse på internet og tv, kan du kontakte support@nef.dk. Vi ekspederer alle henvendelser hurtigst muligt, men vi opdaterer her på siden og på Facebook løbende som situationen ændrer sig. |
19.10.2020 |
11.00- |
Der er fortsat momentvise afbrydelser af internet forbindelsen som gør, at kunder vil opleve at tv og internet ikke kan benyttes. Der er teknikere på sagen. |
18.10.2020 |
7.00-21.00 |
Status d. 19.10.2020: Fejlen er udbedret og de kunder der fortsat oplever problemer, skal rette henvendelse til kundeservice på tlf. 6332 1100 Afbrud på fibernetforbindelsen på alle tjenester. |
21.10.2020 |
01.00-05.00 |
AFLYST Servicearbejde på centralt udstyr |
3.09.2020 |
10.00-11.00 |
Servicearbejde på centralt udstyr |
27.08.2020 |
1.00-1.30 |
Status: Servicearbejde planmæssigt gennemført. Servicearbejde på centralt udstyr |
30.06.2020 |
7.30 |
Arbejdet gennemført uden problemer. |
30.06.2020 |
05:00- 15:30 |
Omlægning af fiberforbindelser Der udføres tirsdag den 30. juni 2020 i tidsrummet kl. 05:00 til 15:30 omlægning af centrale fiberforbindelser i Rynkeby-området. Det betyder, at kunder i områderne Rynkeby, Skovhuse, Nymarken, Brabæk, Urup, Bøgeskov, Flødstrup, Langtved, Kissendrup, Bovense, Lysemose, Andkær, Dinestrup, Risinge og Rørbæk i løbet af ovennævnte tidsrum vil kunne opleve afbrydelser af kortere varighed på typisk 2-3 min. Vi beklager eventuelle gener, arbejdet medfører. |
21.06.2020 |
1.00-1.30 |
Status: Service er gennemført som planlagt Servicearbejde på centralt udstyr |
21.06.2020 |
01.00-01.30 |
Status: Service er gennemført som planlagt Servicearbejde på centralt udstyr |
28.04.2020 |
14.00
|
OPDATERING: Tv og internet virker igen og alle kunder burde være på. Prøv evt. at genstarte udstyret, hvis ikke det virker. Vi beklager generne det har forårsaget. ALT tv og internet er pt ude af drift. Vi arbejder på højtryk for at løse problemet. |
26.03.2020 |
22.50 22.15 |
Signalet er tilbage og IP-TV kører igen Der er i øjeblikket intet signal på IP-TV men vi arbejder på, at finde fejlen hurtigst muligt. |
16.03.2020 |
16.00
|
OPDATERING: Fejlen er fundet og rettet Sluk for alle bokse (medieboks (Fiberboks), fordelerboks, pc/router samt evt. TV-boks). Tændes igen startende med medieboks, fordelerboks samt pc/router og TV-boks. Vent ca. 5 min mellem hver boks tændes.
Vi har i øjeblikket problemer med at levere fibernetbaseret Internet til flere kunder i Seden, Agedrup og Bullerup området Vi er i gang med fejlsøgning og vil skrive status på www.nef.dk og Facebook Vi undskylder de problemer dette giver vores kunder |
29.01.2020 | 1.00- 3.00 |
OPDATERING: Servicearbejdet blev gennemført som planlagt Servicearbejde på centralt udstyr |
19.12.2019 |
22.55 21.47 |
Opdatering: Fejlen er rettet og IP-tv virker igen Vi er desværre ramt af nedbrud på IP-tv i hele vores område. Vi arbejder på sagen og tidshorisonten er pt. ukendt |
18.12.2019 |
7.30- 15.30 |
Udbedring af kabelfejl |
12.12.2019 |
13.30 13.00 |
Opdatering: WAOO produkterne virker igen! Information til WAOO kunder WAOO produkterne IP-TV, web-tv og telefoni er desværre i øjeblikket ude af drift. |
6.11.2019 |
01.00- 05.00 |
OPDATERING Servicearbejde på centralt udstyr |
28.10.2019 |
01.00-05.00 |
Servicearbejde Der udføres tirsdag den 29. oktober 2019, onsdag den 30. oktober 2019 og torsdag den 31. oktober 2019 i tidsrummet kl. 01:00 til 05:00 servicearbejde på centralt udstyr. Arbejdet vil påvirke alle tjenesterne Internet, IP-tv og Telefoni. Der kan forventes op til 15 min. afbrydelse i.f.m. genstart af udstyr. Endvidere kan under servicearbejdet opleves udfald af kortere varighed. Kabel-tv bliver ikke påvirket. |
10.10.2019 | 01.00-02.00 |
Servicearbejde Hundslev, Marslev, Lerhusene, Birkende, Bækskov, Revninge
|
12.9.2019 | 1.00-4.00 |
Opdatering 12/9 kl. 10.00: Alt servicearbejde er gennemført efter planen Servicearbejde på centralt udstyr |
17.07.2019 |
00.40-1.50 |
Vores fejlsøgning fandt frem til defekt udstyr i nettet og på grund af fejlsøgningen skal de kunder der stadig ikke har internet genstarte sit udstyr. Genstart skal gøres ved, at slukke for medieboks/fiberboks, fordelerboks/router og eventuel smart Wifi-bokse (hvis man har dem). Derefter tændes de i samme rækkefølge med minimum 2 minutters mellemrum. Vi beklager de gener fejlsøgningen har forårsaget. |
15.07.2019 |
16.00 12.00 |
Der er igen stabil forbindelse og fejlene er rettet Vi har siden weekenden oplevet ustabil forbindelse på internettet for kunder i Seden-området Vi fejlsøger i øjeblikket og har på nuværende tidspunkt ikke en vurdering af, hvor lang tid det vil tage at finde fejlen |
21.06.2019 | 9.45-12.20 |
12.20: Opdatering: Fejlen er nu rettet 9.45: Mange mails fra Waoo Vi oplever i øjeblikket, at vores kunder modtager uhensigtsmæssigt mange mails fra Waoo. Dette er en fejl og er blevet meddelt Waoo som arbejder på at få løst problemet. Vi beklager meget de gener det har forårsaget |
21.05.2019 | 2.00-5.00 |
Servicearbejde på centralt udstyr Der udføres tirsdag den 21. maj 2019 i tidsrummet kl. 02:00 til 05:00 servicearbejde på centralt udstyr. Kunderne, som har følgende produkter kan muligvis blive påvirket: On Demand-tjenester på IP-tv, herunder start forfra, 48-timers arkiv, filmleje, samt Netflix via tv-boksen og Waoo web-tv. Ligeledes kan telefoni-tjenesterne blive påvirket af servicearbejdet. Flow tv bliver ikke påvirket. |
21.03.2019 |
1.00-6.00 |
Afbrydelse af Waoo.tv Mandag d. 25/3 bliver der mellem kl. 01.00-6.00 udført servicearbejde, hvor WEBTV på alle platforme vil være afbrudt indtil arbejdet er udført. |
26.02.2019 |
8.15 |
Afbrydelse i Munkebo |
26.02.2019 |
8.00 |
Varsling af afbrydelse til tv-kunder i Bullerup og omegn Tirsdag d. 26. februar fjerner og omlægger vi fiberkabler grundet en kommende nedrivning, hvorfor man vil kunne opleve at der helt eller delvist er lukket for tv-signalet fra kl. 8.00 til sidst på eftermiddagen. Har du spørgsmål, er du velkommen til at kontakte vores kundeservice som sidder klar til at hjælpe på tlf: 63 32 11 00 |
19.11.2018 |
00:30
|
Start |
04.09.2018 |
09:49 |
Problemer med start af IP-TV portal er løst. |
23.08.2018 |
10:20 |
Servicearbejde på centralt udstyr I forbindelse med servicearbejde på centralt udstyr mandag den 27. august 2018 kan der i tidsrummet kl. 02:00 til 03:00 forekomme udfald på Internet, Telefoni og tv. Servicearbejdet vil berøre alle vores kunder, og der må påregnes ustabilt signal i ovennævnte tidsrum. |
12.01.2017 |
11:00 |
OPDATERING: 12:34 Vigtig information! Vi forventer at udbedre fejlen senest tirsdag den 16. januar. |
01.12.2017 |
10:00 |
Vi har foretaget en kanaljustering i forbindelse med de nye Waoo Viasat TV-pakker. Inden du eventuelt kontakter kundeservice, anbefaler vi at du laver en kanalsøgning. Det vil sige, at du allerede fra i dag har adgang til det nye indhold i TV-pakkerne. Brug flg. parametre hvis du laver en manuel søgning: Net ID: 100 Startfrekvens: 234 MHz QAM: 256 Symbolrate: 6.875 |
16.10.2017 |
10:15 |
Løst. Der er igen TV signal alle steder. |
16.10.2017 |
08:30 |
Der er i øjeblikket problemer med TV signalet, vi arbejder på sagen. |
25.09.2017 22.09.2017 |
11:00 14:30 |
Problem afhjulpet og løst Efter IPTV portal opgradering er det muligt at nogle typer TV bokse 7210/7310 går i "Active Standby" eller i "Deep Standby". Det kan bevirke at de nævnte TV bokse kan være svære at tænde via fjernbetjeningen. Det kan opleves at TV boksene ved opstart vil starte helt fra første menu punkt "Opstart" Problemet løses ved at at man via IPTV portalen går ind i "Menu", "Opsætning", "TV & Lyd", "Standby type" og vælg "Active Standby" og trykker OK. Vi forventer at problemet bliver løst 2017-09-25. |
12.09.2017 | 09:00 | OPDATERING 2017-09-12T15:02 nef Fondens mail-server er oppe igen. nef Fondens mail-server er desværre nede. Vi kan kontaktes på telefon 63 32 11 00, ved personligt fremmøde på Tårupstrandvej 15 eller via facebook. |
22.08.2017 | 12:00 |
Servicearbejde på centralt udstyr Servicearbejdet kan berøre kunder i områderne Kerteminde (primært syd for fjorden), Ladby, Kertinge, Kølstrup, Nymarken, Hundslev, Birketved, Marslev, Bækskov, Holev, Lerhusene, Revninge, Skovhuse, Rynkeby, Urup, Brabæk, Mullerup, Langtved, Flødstrup, Kissendrup, Bovense, Dinestrup Strand, Andkær Strand, Sølyst Strand, Lysemose m.fl. |
15.08.2017 | 14:03 |
TV2 Norge har valgt at lukke SD varianten af deres kanal. |
24.07.2017 | 09:30 |
OPDATERING: IP-TV og telefoni er i drift igen. Kunder som havde Kl. 14.20: Udfaldet skyldes en kabelfejl ved Århus. Det forventes, at alle Fejl på IP-TV i øjeblikket. Udfaldet skyldes fiberskade eller udstyrsfejl på Der arbejdes på at finde fejlen. |
26.06.2017 | 10:20 |
Kl. 15:30 - fejlen er rettet. |
09.06.2017 | 13:53 | Problemer med måledata. |
31.10.2017 | 13:23 | Ændringer i telefonsvarer-funktion. |
nef Fiber A/S
Tårupstrandvej 15
5300 Kerteminde
Telefon: 63 32 11 00
CVR nr.: 34 90 33 01
nef@nef.dk
Flere muligheder. Tættere på.
"Det er vigtigt, at vi værner om de tiltag, som bidrager med noget godt til området, og som udvikler fællesskabet."
Marianne Eriksen, direktør