Følg vores Facebook side (nef fonden), hvor du hurtigt får besked om driftsforstyrrelser. 

Har din internetforbindelse været afbrudt, skal dit udstyr muligvis genstartes. 
- afbryd strømmen til alle bokse
- tænd medie/fiberboksen først
- tænd så fordelerboks og/eller router samt evt. wifi og tv bokse- vent 5 min. mellem hver boks. 

Er der fortsat problemer så ring til os på 6332 1100. 

Dato

Kl.

Opdatering: Driftsforstyrrelse

26.08.2024

09:48

Afbrudt internet m.m. efter strømafbrydelse

Fejlen en nu udbedret.

26.08.2024

09:25

Afbrudt internet m.m. efter strømafbrydelse.
Fejlen forventes udbedret kl. ca. 11.

26.08.2024

09:05

Afbrudt internet m.m. efter strømafbrydelse

Kunder i Ladby, Kertinge, Kølstrup, Søvangsparken, Feden og Ved Stranden er i øjeblikket uden internet, IP-tv og Telefoni. Der er teknikere på sagen.

Tidshorisont er pt. ukendt.

05.06.2024

11:50

OBS:
Vigtig info om din fiberforbindelse
Grundet servicearbejde kan der ml. 01-03 natten til d. 6. juni opleves flere udfald.
Skulle der mod forventning opstå problemer efter servicearbejdet, så genstart dit udstyr, eller kontakt os på tlf. 63 32 11 00.

22.04.2024

09:25

OBS:
Natten mellem mandag d. 22. april og tirsdag d. 23. april i tidsrummet 01:00 til 05:00 er der servicearbejde på kabel-tv.

Der vil derfor kunne forekomme 2x4 min. afbrydelse af tv-signalet i ovenstående tidsrum.

Vi forventer ikke at genstart af kundeudstyr er nødvendigt. Er der mod forventning tjenester som ikke virker, anbefaler vi genstart af udstyr, inden kundeservice kontaktes.

17.01.2024

17:20

OBS:
Afbrydelser i.f.m. servicearbejde på centralt udstyr i fibernetværket

Fredag den 19. januar 2024 foretages i tidsrummet kl. 01:00 til 02:00 servicearbejde på centralt udstyr i fibernetværket.
Servicearbejdet kan medføre flere afbrydelser i ovennævnte tidsrum.
Alle tjenesterne Internet, IP-tv, kabel-tv og Telefoni kan blive påvirket.

Vi forventer ikke, at genstart af kundeudstyr såsom medieboks/fiberboks, fordelerboks/router samt tv-boks og SmartWiFi er nødvendigt. Er der mod forventning tjenester, som efter servicearbejdet ikke virker, anbefaler vi genstart af førnævnte udstyr, inden kundeservice kontaktes.

20.10.2023

08:35

OBS:
Tirsdag d. 24 og onsdag d. 25. oktober i tidsrummet kl. 08:00 - 15:00 kan kunder på Snedronningen, Seden S, opleve en afbrydelse på fibernetforbindelsen i ca. 30 min.
Alle tjenesterne Internet, IP-tv og Telefoni vil blive afbrudt. Kabel TV påvirkes ikke.

Der udsendes individuelle varslingsmail i det omfang, vi er besiddelse af mail-adr.

Er der efter opgraderingerne tjenester, som ikke fungerer, opfordres kunderne til at afbryde strømmen til alle bokse og tænde boksene igen startende med medieboks/fiberboks (fastmonteret på væggen), fordelerboks og/eller router samt evt. Smart WiFi og tv-bokse. Vent 5 min. imellem hver boks tændes. Er der fortsat tjenester, som ikke virker, kontaktes kundeservice på tlf. 63 32 11 00 eller e-mail til support@nef.dk.

Vi er kede af de gener arbejdet medfører, men håber samtidig på forståelse for nødvendigheden heraf.

03.07.2023

14:23

OBS:

Opdatering på udfald på internettet.
Nettet er nu oppe og køre igen.

Hvis du fortsat oplever problemer, skal du genstarte dit udstyr (fiberboks, fordelerboks/router samt evt. SmartWiFi og/eller tv-boks), inden du kontakter kundeservice.

03.07.2023

13:18

OBS:
Vi har konstateret udfald på nettet i vores område. Vi kender pt. hverken årsag, omfang eller tidshorisont. Vi opdaterer løbende her på Facebook og på nef.dk, så snart vi ved mere.

14.06.2023

15:34

OBS:
Nettet i Seden, Agedrup, Bullerup og Holev er nu oppe og køre igen. Det kan ske, at du skal lave en genstart af dit udstyr, men det burde ikke være nødvendigt.

14.06.2023

14:52

OBS:

Vi har en switch i en af vores hovedstationer, som er gået ned. Det berører i øjeblikket fiberkunder i Seden, Agedrup, Bullerup og Holev, hvor internettet er nede. Vi har teknikere på sagen.

Vi opdatere løbende.

03.03.2023

09:10

OBS:
 
Afbrydelse af fibernetværket.
 
Vi foretager d. 6. marts, 9. marts, 15. marts og 16. marts opgraderinger af fibernetværket i området afgrænset af Urup, Flødstrup, Bovense, Rynkeby, Risinge, Nymarken i tidsrummet kl. 8-16.
 
Påregn afbrydelse af din forbindelse i op til 30 min.
 
Kunder er så vidt muligt varslet per mail.
 
Oplever du efter ændringerne tjenester, som ikke fungerer, opfordrer vi til, at du afbryder strømmen til alle bokse og tænder igen startende med medieboks/fiberboks, fordelerboks og/eller router samt evt. Smart WiFi og tv-bokse.
 
Vent 5 min. imellem hver boks tændes.
 
Er der fortsat tjenester, som ikke virker, kontaktes kundeservice på tlf. 63 32 11 00 eller mail support@nef.dk.
 
Vi håber på din forståelse for nødvendigheden af opgraderingen og vil gøre, hvad vi kan for at begrænse nedetid og gener.

30.01.2023

11:32

OBS:

Afbrydelser i.f.m. servicearbejde på centralt udstyr i fibernetværket i Langeskov

Torsdag den 9. februar 2023 foretages i tidsrummet kl. 08:30 til 11:30 servicearbejde på centralt udstyr i fibernetværket i Langeskov.
Servicearbejdet kan medføre afbrydelser i ovennævnte tidsrum og kan berøre kunder i hele forsyningsområdet.

Alle tjenesterne Internet, IP-tv, Kabel-tv og Telefoni kan blive påvirket.

Vi forventer ikke, at genstart af kundeudstyr såsom medieboks/fiberboks, fordelerboks/router samt tv-boks og SmartWiFi er nødvendigt. Er der mod forventning tjenester, som efter servicearbejdet ikke virker, anbefaler vi genstart af førnævnte udstyr, inden kundeservice kontaktes.

24.01.2023

12:48

Opdatering:

De udfordringen vi løb ind i er så småt ved at løse sig.
Vi forsøger at kontrollere tilgangen til alle fiberinstallationer. Dette kan kun lade sig gøre, hvis fiberboksen er tændt.
Skulle man opleve ikke at kunne tilgå internettet, sidder vi klar ved telefonerne til at hjælpe.

Fra nef takker vi for den forståelse, der er udvist i forbindelse med brandskaden. Alle har været meget flinke i telefonen, og når de har mødt vores montører i marken. Det sætter vi stor pris på.

20.01.2023

14:15

Opdatering:

Vi er desværre løbet ind i forhindringer, i forbindelse med fiberarbejdet, som gør, at vi ikke når at genetablere alle kunder i Nordre- og Søndre Skovpark til weekenden, som tidligere udmeldt. Vi beklager ulejligheden.

20.01.2023

09:00

Status på brandskade fiberskabe
Vi forventer, at være klar til weekenden.

16.01.2023

15:40

Status på brandskade fiberskabe ved Gabet og Lunden

Så er de første installationer, på Lunden og Gabet, igen aktive, og de sidste i det område forventes klar i løbet af tirsdagen.
Der arbejdes fortsat på højtryk for, at komme i mål med resten af området, som forventes aktivt i løbet af onsdag og torsdag.

12.01.2023

15:50

OBS:

Status på brandskade fiberskabe ved Gabet

Forventningen er fortsat, at alle kunder igen har signal i løbet af næste uge. Ingen kunder kan påregne at få signal igen før primo medio næste uge.

11.01.2023

16:00

OBS:

Vi forventer, at brandskaden er udbedret i løbet af næste uge.

11.01.2023

09:55

OBS:

Pga. nedbrændte fiberskabe er Gabet, Skovparken og Søndre Skovgyde uden signal.
Tidshorisont: Ukendt. Der må forventes flere dages afbrydelse.
Opdateres kl. 16.

05.01.2023

14.48

OBS:

Vi foretager servicearbejde i Bovense fredag d. 6. januar i tidsrummet kl. 7:30-15.

Alle tjenesterne internet, tv, og telefoni kan blive påvirket.

05.01.2023

08:24 

OPDATERING:

Servicearbejdet på centralt udstyr blev planmæssigt gennemført.

03.01.2023

09:36

OBS!
Afbrydelser i.f.m. servicearbejde på centralt udstyr i fibernetværket

Torsdag den 5. januar 2023 foretages i tidsrummet kl. 01:00 til 03:00 servicearbejde på centralt udstyr i fibernetværket.
Servicearbejdet kan medføre afbrydelser i ovennævnte tidsrum og kan berøre kunder i hele forsyningsområdet.

Alle tjenesterne Internet, IP-tv, og Telefoni kan blive påvirket. Kabel-tv påvirkes ikke.

Vi forventer ikke, at genstart af kundeudstyr såsom medieboks/fiberboks, fordelerboks/router samt tv-boks og SmartWiFi er nødvendigt. Er der mod forventning tjenester, som efter servicearbejdet ikke virker, anbefaler vi genstart af førnævnte udstyr, inden kundeservice kontaktes.

09.12.2022

08:17

OBS!
Der er i øjeblikket problemer med internet, tv og telefoni i Langeskov.
Vi arbejder på sagen og løser det hurtigst muligt.

28.11.2022

15:00

OBS!
Den planlagte afbrydelse på Kabel-tv er nu ovestået, og tv virker igen.

28.11.2022

11:36

OBS!
Internettet er nu oppe og køre igen i alle områder, som har været påvirket af udfald.

28.11.2022

10:15

OBS!
Vi oplever i øjeblikket problemer med internetet i Mesinge og Bullerup området.
Vi arbejder på at finde frem til årsagen.
Så snart vi har en opdatering, skal vi nok opdatere.

28.11.2022

08:00

Planlagt afbrydelse af Kabel-tv signalet i Seden-, Agedrup-, Bullerup-området

I forbindelse med udbedring af en graveskade på et fiberkabel, der forsyner Kabel-tv kunder i Seden, Agedrup, Bullerup, Åsum, Rågelund og Vester Kærby, afbrydes signalet mandag d. 28. november kl. ca. 9. Vi gør, hvad vi kan for at minimere afbrydelsestiden, men perioden uden tv-signal kan muligvis vare frem til sidst på eftermiddagen.

Vi håber på jeres forståelse for nødvendigheden af afbrydelsen og henviser til muligheden for at benytte Waoo's web-tv løsning, hvor du som tv-kunde har adgang til din tv-pakke på pc, mobiltelefon, tablets m.m.

18.11.2022

10:00

Servicearbejde!

Afbrydelser i.f.m. servicearbejde på centralt udstyr i fibernetværket.

Mandag den 21. november 2022 foretages i tidsrummet kl. 01:00 til 03:00 servicearbejde på centralt udstyr i fibernetværket.

Servicearbejdet kan medføre afbrydelser i ovennævnte tidsrum og berører kunder i Seden, Åsum, Rågelund, Bullerup, Agedrup og Vester Kærby.

Alle tjenesterne Internet, IP-tv, og Telefoni kan blive påvirket. Kabel-tv påvirkes ikke.

Vi forventer ikke, at genstart af kundeudstyr såsom medieboks/fiberboks, fordelerboks/router samt tv-boks og SmartWiFi er nødvendigt.

Er der mod forventning tjenester, som efter servicearbejdet ikke virker, anbefaler vi genstart af førnævnte udstyr, inden kundeservice kontaktes.

14.11.2022

08:36 

Servicearbejde!
Afbrydelser i.f.m. servicearbejde på centralt udstyr i fibernetværket
Tirsdag den 15. november 2022 foretages i tidsrummet kl. 01:00 til 03:00 servicearbejde på centralt udstyr i fibernetværket.
Servicearbejdet kan medføre afbrydelser i ovennævnte tidsrum og kan berører kunder i Marslev, Bækskov, Holev, Radstrup, Lerhusene, Hundslev, Birketved, Birkende og Nonnebo.
Alle tjenesterne Internet, IP-tv, og Telefoni kan blive påvirket. Kabel-tv påvirkes ikke.
Vi forventer ikke, at genstart af kundeudstyr såsom medieboks/fiberboks, fordelerboks/router samt tv-boks og SmartWiFi er nødvendigt. Er der mod forventning tjenester, som efter servicearbejdet ikke virker, anbefaler vi genstart af førnævnte udstyr, inden kundeservice kontaktes.

11.11.2022

08:35

Servicearbejde!

Afbrydelser i.f.m. servicearbejde på centralt udstyr i fibernetværket

Mandag den 14. november 2022 foretages i tidsrummet kl. 01:00 til 02:00 servicearbejde på centralt udstyr i fibernetværket.
Servicearbejdet kan medføre flere afbrydelser i ovennævnte tidsrum.
Alle tjenesterne Internet, IP-tv, kabel-tv og Telefoni kan blive påvirket.

Vi forventer ikke, at genstart af kundeudstyr såsom medieboks/fiberboks, fordelerboks/router samt tv-boks og SmartWiFi er nødvendigt. Er der mod forventning tjenester, som efter servicearbejdet ikke virker, anbefaler vi genstart af førnævnte udstyr, inden kundeservice kontaktes.

10.10.2022 13:57

Servicearbejde!

Afbrydelser i.f.m. servicearbejde på centralt udstyr i fibernetværket

Torsdag den 13. oktober 2022 foretages i tidsrummet kl. 01:00 til 03:00 servicearbejde på centralt udstyr i fibernetværket.
Servicearbejdet kan medføre flere afbrydelser af signalet i op til 5 min. varighed i ovennævnte tidsrum.
Alle tjenesterne Internet, IP-tv, kabel-tv og Telefoni vil blive påvirket.

Vi beklager de gener, som arbejdet medfører.

01.07-2022 10:36

OPDATERING:
Driftsforstyrrelserne i Langeskov er løst. Oplever man fortsat problemer skal man genstarte udstyret. - Sluk samtlige bokse, tænd først medieboks (fiberboks), derefter en boks af gangen i den rækkefølge, de er koblet på. Vent ti minutter mellem hver boks.

01.07.2022 10:22

Driftsforstyrrelser
Vi har driftsforstyrrelser på internettet i Langeskov, vi arbejder på sagen, men har for nuværende ingen tidshorisont.

24.06.2022 14:53

OPDATERING:
Driftsforstyrrelserne i Munkebo er løst. Oplever man fortsat problemer skal man genstarte udstyret. - Sluk samtlige bokse, tænd først medieboks (fiberboks), derefter en boks af gangen i den rækkefølge, de er koblet på. Vent ti minutter mellem hver boks.

24.06.2022 14:20

Vi har i øjeblikket driftsforstyrrelser i Munkebo.
Vi arbejder på sagen, men har for nuværende ingen tidshorisont.

04.06.2022 07:30

OPDATERING:

Servicearbejdet på centralt udstyr blev planmæssigt gennemført.

04.04.2022 09:43
Servicearbejde på centralt udstyr

Der udføres onsdag den 6. april 2022 i tidsrummet kl. 01:00 til 04:00 servicearbejde på centralt udstyr. I løbet af ovennævnte tidsrum vil kunder på Langø, i området omkring Nymarken, Rynkeby, Skovhuse, Tvinde, Urup, Flødstrup, Langtved, Kissendrup, Bovense, Lysemose, Brændeskov, Andkær, Dinestrup og Rørbæk samt Langeskov kunne opleve flere afbrydelser af varierende længde. Alle tjenesterne Internet, IP-tv og Telefoni vil blive påvirket under arbejdet. Kabel-tv forventes ikke berørt.

Vi forventer ikke, at genstart af kundeudstyr såsom medieboks/fiberboks, fordelerboks/router samt tv-boks og SmartWiFi er nødvendigt. Er der mod forventning tjenester, som efter servicearbejdet ikke virker, anbefaler vi genstart af førnævnte udstyr, inden kundeservice kontaktes. Der er denne dag ekstraordinært åbent for telefoniske support-henvendelser på tlf. 63321100 fra kl. 7:00.
 23.03.2022 11:55 
Opdatering!
Alt skulle virke igen. Skulle det mod forventning ikke være tilfældet. Bedes man prøve genstart af udstyr før man kontakter os.
 
Sluk alle bokse. Tænd først medieboksen og vent i ti minutter, derefter tændes en boks af gangen i den rækkefølge, de er koblet på, vent fem minutter mellem hver boks.
23.03.2022 09:30

Vi har i øjeblikket driftsforstyrrelser i vores område.
Vi arbejder på sagen, men har for nuværende ingen tidshorisont.

16.03.2022 06:50

OPDATERING
Servicearbejdet på centralt udstyr blev planmæssigt gennemført.

14.03.2022 15:44

Servicearbejde på centralt udstyr

Der udføres onsdag den 16. marts 2022 i tidsrummet kl. 01:00 til 04:00 servicearbejde på centralt udstyr. I løbet af ovennævnte tidsrum vil kunder på Hindsholm kunne opleve flere afbrydelser af varierende længde.
Alle tjenesterne Internet, IP-tv og Telefoni vil blive påvirket under arbejdet. Kabel-tv forventes ikke berørt.

Vi forventer ikke, at genstart af kundeudstyr såsom medieboks/fiberboks, fordelerboks/router samt tv-boks og SmartWiFi er nødvendigt. Er der mod forventning tjenester, som efter servicearbejdet ikke virker, anbefaler vi genstart af førnævnte udstyr, inden kundeservice kontaktes. Der er denne dag ekstraordinært åbent for telefoniske support-henvendelser på tlf. 63321100 fra kl. 7:00.

18.02.2022 08:48

OBS!

Der udføres mandag den 21. februar 2022 i tidsrummet kl. 01:00 til 04:00 servicearbejde på centralt udstyr. I løbet af ovennævnte tidsrum vil kunder kunne opleve flere afbrydelser af varierende længde.
Alle tjenesterne Internet, IP-tv og Telefoni vil blive påvirket under arbejdet. Kabel-tv forventes ikke berørt.

Vi forventer ikke, at genstart af kundeudstyr såsom medieboks/fiberboks, fordelerboks/router samt tv-boks og SmartWiFi er nødvendigt. Er der mod forventning tjenester, som efter servicearbejdet ikke virker, anbefaler vi genstart af førnævnte udstyr, inden kundeservice kontaktes.

15.12.2022 15:45

OPDATERING!

Fejlen er nu rettet, og vi har en klar formodning om, at alle internettjenester skulle være oppe og køre igen. Virker det mod forventning ikke, genstartes udstyr startende med medieboks/fiberboks, fordelerboks/router samt evt. tv-boks.

15.12.2022 13:50

OPDATERING!

Vi fejlsøger og arbejder fortsat på at få internettet op og køre igen i området omkring Kerteminde, Revninge, Ladby, Kertinge og Kølstrup.

15.12.2022 11:15

OPDATERING!

Vi arbejder fortsat på at få internettjenester op og køre igen.

15.02.2022 09:00
OBS!
Der er efter nattens arbejde med opdatering opstået problemer med internettjenester hos nogle kunder i Kerteminde, Revninge, Ladby, Kertinge og Kølstrup. Vi arbejder i øjeblikket på sagen.
11.02.2022 08:25
Servicearbejde på centralt udstyr

Der udføres tirsdag den 15. februar 2022 i tidsrummet kl. 01:00 til 04:00 servicearbejde på centralt udstyr. I løbet af ovennævnte tidsrum vil kunder kunne opleve flere afbrydelser af varierende længde.
Alle tjenesterne Internet, IP-tv og Telefoni vil blive påvirket under arbejdet. Kabel-tv forventes ikke berørt.

Vi forventer ikke, at genstart af kundeudstyr såsom medieboks/fiberboks, fordelerboks/router samt tv-boks og SmartWiFi er nødvendigt. Er der mod forventning tjenester, som efter servicearbejdet ikke virker, anbefaler vi genstart af førnævnte udstyr, inden kundeservice kontaktes.

03.02-2022 13:15
OPDATERING!
Det skulle virke igen, er det ikke tilfældet, så ring venligst på 6332 1100.
 03.02.2022 13:00 
OBS!
Der er i øjeblikket en afbrydelse på fibernettet og tv flere steder i Seden, Bullerup, Dalby og Langø.
Vi arbejder på sagen. Og har ikke overblik over hvor stort et område, det drejer sig om.

01.02.2022

08:00

OPDATERING
Servicearbejdet planmæssigt gennemført.

31.01.2022

10:45

Servicearbejde på centralt udstyr

Der udføres tirsdag den 1. februar 2022 i tidsrummet kl. 01:00 til 02:00 servicearbejde på centralt udstyr. I løbet af ovennævnte tidsrum vil kunder kunne opleve afbrydelser af kortere varighed på typisk 2-3 min. I alt op til 20 min.

Alle tjenesterne Internet, IP-tv og Telefoni vil blive påvirket under arbejdet, mens Kabel-tv kun forventes påvirket i mindre grad.

Vi forventer ikke, at genstart af kundeudstyr såsom medieboks/fiberboks, fordelerboks/router samt tv-boks og SmartWiFi er nødvendigt. Er der mod forventning tjenester, som efter servicearbejdet ikke virker, anbefaler vi genstart af førnævnte udstyr, inden kundeservice kontaktes.

15.11.2021

01:45

OPDATERING 
Servicearbejdet planmæssigt gennemført.

12.11.2021

13:36

Servicearbejde på centralt udstyr

Der udføres mandag den 15. november 2021 i tidsrummet kl. 01:00 til 02:00 servicearbejde på centralt udstyr. I løbet af ovennævnte tidsrum vil kunder kunne opleve afbrydelser af kortere varighed på typisk 2-3 min.
Alle tjenesterne Internet, IP-tv og Telefoni vil blive påvirket under arbejdet. Kabel-tv påvirkes ikke.

Vi forventer ikke, at genstart af kundeudstyr såsom medieboks/fiberboks, fordelerboks/router samt tv-boks og SmartWiFi er nødvendigt. Er der mod forventning tjenester, som efter servicearbejdet ikke virker, anbefaler vi genstart af førnævnte udstyr, inden kundeservice kontaktes.

11.11.2021

19.05

Opdatering! Så skulle alle i området Åsum, Bullerup, Seden og Agedrup være på nettet igen. Oplever i fortsat problemer, genstart alt udstyr, medieboks, router/Wifi udstyr med 5 min. mellemrum

 

11.11.2021

17:32

Opdatering! vi har endnu ikke nogen tidshorisont på fejlretningen, men arbejder stadig på sagen.

Vi har i øjeblikket driftsforstyrrelser i Åsum, Bullerup, Seden og Agedrup som gør at man ikke kan komme på nettet.  Vi arbejder på sagen og melder ud igen så snart vi ved mere. 

11.11.2021

13:44

Opdatering. Alle skulle have net igen. Er der fortsat kunder, der oplever problemer efter genstart af alt udstyr (Medieboks/fiberboks, fordelerboks og/eller router samt evt. andet WiFi-udstyr og TV-bokse), kontaktes kundeservice på tlf. 63321100 eller support@nef.dk.

11.11.2021

13:24

Vi har i øjeblikket driftsforstyrrelser, som gør at man ikke kan komme på nettet. Det påvirker også TV. Vi arbejder på sagen og melder ud igen så snart vi ved mere. 

8.11.2021 23:41

Driftsforstyrrelser
Den generelle fejl er løst, og er der fortsat kunder, der oplever problemer efter genstart af alt udstyr (Medieboks/fiberboks, fordelerboks og/eller router samt evt. andet WiFi-udstyr og TV-bokse), kontaktes kundeservice på tlf. 63321100 eller support@nef.dk.

8.11.21 21:52

Driftsforstyrrelser
Vi har desværre fortsat problemer. Vi arbejder på sagen.
Vi beklager, de gener det medfører.

8.11.21 19:35

Driftsforstyrrelser

Den generelle fejl er nu løst.  Hvis det fortsat ikke virker, bedes kunderne slukke alt udstyr i ca. 15 s. og tænde igen startende med medieboks/fiberboks, fordelerboks og/eller router samt evt. andet WiFi-udstyr og TV-bokse. Vent ca. 5 min. mellem hver boks tændes. Er der efter genstart fortsat tjenester, der ikke virker, sendes mail til support@nef.dk, som vi vil holde øje med indtil kl. ca. 22 i aften. Alternativt kontaktes kundeservice på tlf. 63321100 tirsdag fra kl. 8:00. Vi undskylder fejlen og er kede af de gener, det har medført for vores kunder.

 

8.11.21 15:45

Driftsforstyrrelser
Der er fortsat driftsforstyrrelser i Mesinge og på Hindsholm.
Vi arbejder på at få det løst, og opdaterer så snart der er nyt.

8.11.21 12:00

Driftsforstyrrelser
Vi har i øjeblikket driftsforstyrrelser der påvirker internettet i Mesinge og på Hindsholm.
Vi opdaterer på siden, når der er nyt.

8.-10.11.21 08:00-16:00

Afbrydelse i.f.m. ændringer i fibernetværket

Mandag, tirsdag og onsdag i uge 45 2021 flyttes i tidsrummet kl. 08:00 til 16:00 ca. 60 kunder i Kerteminde syd for fjorden, Ved Stranden samt Revninge, Ladby, Kertinge og Kølstrup til andet centralt udstyr. Flytningen forventes at medføre afbrydelse af signalet i 15-30 min.

Venligst hold fiber/medieboks, router og trådløst udstyr tændt under servicearbejdet.
Alle tjenesterne Internet, IP-tv, Kabel-tv og Telefoni vil blive afbrudt.

Er der efter ændringerne tjenester, som ikke fungerer, opfordrer vi til, at du afbryder strømmen til alle bokse og tænder igen startende med medieboks/fiberboks, fordelerboks og/eller router samt evt. Smart WiFi og tv-bokse. Vent 5 min. imellem hver boks tændes. Er der fortsat tjenester, som ikke virker, kontaktes kundeservice på tlf. 63 32 11 00 (fra kl. 8:00) eller support@nef.dk.

09.08.2021 08.00

Opdatering. 09.41. Problemet er løst, alle skulle have telefoni igen. Ved eventuelle problemer, genstart routeren.


Vi har i øjeblikket udfald på noget af vores udstyr, som især går ud over fastnettelefoni. Vi arbejder på sagen, og løser det hurtigst muligt.

 28.06.2021  05.00-07.00

Afbrydelse i.f.m. ændringer i fibernetværket

Mandag den 28. juni 2021 flyttes i tidsrummet kl. 05:00 til 07:00 ca. 40 kunder i Seden-, Bullerup-, Agedrup og Åsum-området til andet centralt udstyr. Flytningen forventes at medføre afbrydelse af signalet i 15-30 min., primært i starten af ovennævnte tidsrum.

Venligst hold fiber/medieboks, router og trådløst udstyr tændt under servicearbejdet.
Alle tjenesterne Internet, IP-tv, Kabel-tv og Telefoni vil blive afbrudt.

Er der efter ændringerne tjenester, som ikke fungerer, opfordrer vi til, at du afbryder strømmen til alle bokse og tænder igen startende med medieboks/fiberboks, fordelerboks og/eller router samt evt. Smart WiFi og tv-bokse. Vent 5 min. imellem hver boks tændes. Er der fortsat tjenester, som ikke virker, kontaktes kundeservice på tlf. 63 32 11 00 (fra kl. 8:00) eller support@nef.dk.

24.06.2021 00.00-05.00

AFLYST
Torsdag den 24 juni 2021 foretages i tidsrummet kl. 00:00 til 05:00 ændringer i fiberforbindelsen til ca. 140 kunder i Seden, Seden Syd, Bullerup, Agedrup og Åsum området. Ændringerne medfører afbrydelse af signalet i ca. 15 min. i ovennævnte tidsrum. Endvidere er der risiko for nogle kortere afbrydelser i starten af tidsrummet. Alle berørte kunder er også varslet pr. mail, hvis det har været muligt. 

Alle tjenesterne Internet, IP-tv, Kabel tv og Telefoni vil blive afbrudt.

23.06.2021 00.00-05.00

AFLYST
Onsdag den 23. juni 2021 foretages i tidsrummet kl. 00:00 til 05:00 ændringer i fiberforbindelsen til ca. 80 kunder i Seden, Seden Syd, Bullerup, Agedrup, Holev, Åsum og Vester Kærby området. Ændringerne medfører afbrydelse af signalet i ca. 15 min. i ovennævnte tidsrum. Endvidere er der risiko for nogle kortere afbrydelser i starten af tidsrummet. Alle berørte kunder er også varslet pr. mail, hvis det har været muligt. 

Alle tjenesterne Internet, IP-tv, Kabel-tv og Telefoni vil blive afbrudt

22-23.06.2021 00.00-05.00

Der foretages en akut genstart pga tirsdagens ændringer d.23/6 kl. 01.00-ca. 02.00. Det vil vare ca. 15 min.

Tirsdag den 22. juni 2021 foretages i tidsrummet kl. 00:00 til 05:00 ændringer i fiberforbindelsen til ca. 350 kunder i Seden, Seden Syd, Bullerup, Agedrup, Holev, Åsum, Duedalen, Vester Kærby og Biskorup. Ændringerne medfører afbrydelse af signalet i ca. 15 min. i ovennævnte tidsrum. Endvidere er der risiko for nogle kortere afbrydelser i starten af tidsrummet. Alle berørte kunder er også varslet pr. mail, hvis det har været muligt. 

Alle tjenesterne Internet, IP-tv, Kabel-tv og Telefoni vil blive afbrudt

16.06.2021 00.00-05.00

Afbrydelse i.f.m. ændringer i fibernetværket

Onsdag den 16 juni 2021 foretages i tidsrummet kl. 00:00 til 05:00 ændringer i fiberforbindelsen til ca. 130 kunder i Kerteminde, Kølstrup, Kertinge, Revninge og Ladby området. Ændringerne medfører afbrydelse af signalet i ca. 15 min. i ovennævnte tidsrum. Endvidere er der risiko for nogle kortere afbrydelser i starten af tidsrummet.

Alle tjenesterne Internet, IP-tv, Kabel tv og Telefoni vil blive afbrudt. 

Der udsendes individuelle varslingsmail i det omfang, vi er besiddelse af mail-adr.

Er der efter ændringerne tjenester, som ikke fungerer, opfordres kunderne til at afbryde strømmen til alle bokse og tænde igen startende med medieboks/fiberboks, fordeler boks og/eller router samt evt. Smart WiFi og tv-bokse. Vent 5 min. imellem hver boks tændes. Er der fortsat tjenester, som ikke virker, kontaktes kundeservice på tlf. 63 32 11 00 eller e-mail til support@nef.dk.

 15.06.2021  00,00-05.00

Afbrydelse i.f.m. ændringer i fibernetværket

Tirsdag den 15 juni 2021 foretages i tidsrummet kl. 00:00 til 05:00 ændringer i fiberforbindelsen til ca. 220 kunder i Langeskov området. Ændringerne medfører afbrydelse af signalet i ca. 15 min. i ovennævnte tidsrum. Endvidere er der risiko for nogle kortere afbrydelser i starten af tidsrummet.

Alle tjenesterne Internet, IP-tv, Kabel tv og Telefoni vil blive afbrudt. 

Der udsendes individuelle varslingsmail i det omfang, vi er besiddelse af mail-adr.

Er der efter ændringerne tjenester, som ikke fungerer, opfordres kunderne til at afbryde strømmen til alle bokse og tænde igen startende med medieboks/fiberboks, fordelerboks og/eller router samt evt. Smart WiFi og tv-bokse. Vent 5 min. imellem hver boks tændes. Er der fortsat tjenester, som ikke virker, kontaktes kundeservice på tlf. 63 32 11 00 eller e-mail til support@nef.dk.

15.06.2021  00.00-05.00

Afbrydelse i.f.m. ændringer i fibernetværket

Tirsdag den 15 juni 2021 foretages i tidsrummet kl. 00:00 til 05:00 ændringer i fiberforbindelsen til ca. 130 kunder i Langø området. Ændringerne medfører afbrydelse af signalet i ca. 15 min. i ovennævnte tidsrum. Endvidere er der risiko for nogle kortere afbrydelser i starten af tidsrummet.

Alle tjenesterne Internet, IP-tv, Kabel tv og Telefoni vil blive afbrudt. 

Der udsendes individuelle varslingsmail i det omfang, vi er besiddelse af mail-adr.

Er der efter ændringerne tjenester, som ikke fungerer, opfordres kunderne til at afbryde strømmen til alle bokse og tænde igen startende med medieboks/fiberboks, fordelerboks og/eller router samt evt. Smart WiFi og tv-bokse. Vent 5 min. imellem hver boks tændes. Er der fortsat tjenester, som ikke virker, kontaktes kundeservice på tlf. 63 32 11 00 eller e-mail til support@nef.dk.

 09.06.2021   00.00-03.00

Afbrydelse i.f.m. ændringer i fibernetværket

Onsdag den 09. juni 2021 foretages i tidsrummet kl. 00:00 til 03:00 ændringer i fiberforbindelsen til ca. 120 kunder i  Rynkeby, Ullerslev, Urup, Kissendrup og sommerhusområdet nord for Nyborg. Ændringerne medfører afbrydelse af signalet i ca. 15 min. i ovennævnte tidsrum. Endvidere er der risiko for nogle kortere afbrydelser i starten af tidsrummet. Alle berørte kunder er også varslet pr. mail, hvis det har været muligt. 

Alle tjenesterne Internet, IP-tv, Kabel-tv og Telefoni vil blive afbrudt

 08.06.2021  00.00-03.00

Afbrydelse i.f.m. ændringer i fibernetværket

Tirsdag den 08. juni 2021 foretages i tidsrummet kl. 00:00 til 03:00 ændringer i fiberforbindelsen til ca. 220 kunder i  Bullerup, Seden, Åsum og Agedrup området. Ændringerne medfører afbrydelse af signalet i ca. 15 min. i ovennævnte tidsrum. Endvidere er der risiko for nogle kortere afbrydelser i starten af tidsrummet. Alle berørte kunder er også varslet pr. mail, hvis det har været muligt. 

Alle tjenesterne Internet, IP-tv, Kabel-tv og Telefoni vil blive afbrudt

 26.05.2021

 00.00-03.00

Afbrydelse i.f.m. ændringer i fibernetværket

Onsdag den 19. maj 2021 foretages i tidsrummet kl. 00:00 til 03:00 ændringer i fiberforbindelsen til ca. 160 kunder i Mesinge, fordelt ud over Hindsholm-området. Ændringerne medfører afbrydelse af signalet i ca. 15 min. i ovennævnte tidsrum. Endvidere er der risiko for nogle kortere afbrydelser i starten af tidsrummet. Alle berørte kunder er også varslet pr. mail, hvis det har været muligt. 

Alle tjenesterne Internet, IP-tv og Telefoni vil blive afbrudt. Kabel-tv bliver ikke påvirket.

 19.05.2021  00.00-03.00

Afbrydelse i.f.m. ændringer i fibernetværket

Onsdag den 19. maj 2021 foretages i tidsrummet kl. 00:00 til 03:00 ændringer i fiberforbindelsen til ca. 160 kunder i Mesinge, fordelt ud over Hindsholm-området. Ændringerne medfører afbrydelse af signalet i ca. 15 min. i ovennævnte tidsrum. Endvidere er der risiko for nogle kortere afbrydelser i starten af tidsrummet. Alle berørte kunder er også varslet pr. mail, hvis det har været muligt. 

Alle tjenesterne Internet, IP-tv og Telefoni vil blive afbrudt. Kabel-tv bliver ikke påvirket.

 27.04.2021  00.00- 03.00

Afbrydelse i.f.m. ændringer i fibernetværket

Tirsdag den 27. april 2021 foretages i tidsrummet kl. 00:00 til 03:00 ændringer i fiberforbindelsen til ca. 160 kunder i Aasum, Seden, Agedrup, Bullerup-området. Ændringerne medfører afbrydelse af signalet i ca. 15 min. i ovennævnte tidsrum. Endvidere er der risiko for nogle kortere afbrydelser i starten af tidsrummet. Alle berørte kunder er også varslet pr. mail, hvis det har været muligt. 

Alle tjenesterne Internet, IP-tv og Telefoni vil blive afbrudt. Kabel-tv bliver ikke påvirket.

04.03.2021

09.55

Afbrydelse i Langeskov og omegn 

Der er sket en overgravning af et elkabet i Langeskov, som forsyner vores hovedstation. Det betyder desværre, at en del af vores fiber kunder ikke har internet/TV.

Vores Elnet er i gang med udbedring af skaden.

04.02.2021

00.00-02.00

Afbrydelse i.f.m. ændringer i fibernetværket

Torsdag den 4. februar 2021 foretages i tidsrummet kl. 00:00 til 02:00 ændringer i fiberforbindelsen til ca. 60 kunder i Aasum, Seden, Agedrup, Bullerup-området . Ændringerne medfører afbrydelse af signalet i ca. 15 min. i ovennævnte tidsrum. Endvidere er der risiko for nogle kortere afbrydelser i starten af tidsrummet.
Alle tjenesterne Internet, IP-tv og Telefoni vil blive afbrudt. Kabel-tv bliver ikke påvirket.

13.01.2021

07.38

De problemer, kunderne desværre oplevede i går efter vores opgradering af fibernetværket, er nu løst.

Oplever du fortsat ustabil forbindelse på internet og tv, efter genstart af dit udstyr, hører vi meget gerne fra dig på support@nef.dk. 

12.01.2021

15.15

 

13.00

 

9.00

 

1.00-3.00

internet forbindelsen afbrydes akut til samtlige kunder med varighed af ca. 15 min. 

Vi har fortsat afbrud af internetforbindelsen i nogle områder herunder kunder i Rynkeby- og Kertemindeegnen. 
Der arbejdes fortsat på sagen. 

Opdatering: Opgraderingen er gennemført men vi hører især fra kunder på Hindsholm, at der er udfordringer med forbindelsen efter arbejdet. Vi er på sagen

Afbrydelser i.f.m. opgradering af central forbindelse i fibernetværket

Tirsdag den 12. januar 2021 foretages i tidsrummet kl. 01:00 til 03:00 opgradering af central fiberforbindelse.
Opgraderingen kan medføre 2-5 afbrydelser af signalet i op til 5 min. varighed i ovennævnte tidsrum.
Alle tjenesterne Internet, IP-tv, kabel-tv og Telefoni vil blive påvirket.

Vi beklager de gener, som opgraderingen medfører.

11.12.2020

10.44

09.21

Status. Det virker igen.

Der er i øjeblikket fejl på waoo.tv.
Både app og afspilning på mobil og tablet fejler. 
Vi arbejder på sagen.

30.11.2020

19.30

17.00

 

8.00-16.00

Status: Alle tjenester kører

Status: Ændringerne er gennemført som planagt. Dog kan der være kabel tv kunder der oplever udfordringer med signalet. Det er i øjeblikket ved at blive løst, og forventes færdigt i løbet af eftermiddagen/aftenen. 

Afbrydelse i.f.m. ændringer i fibernetværket

Mandag den 30. november 2020 foretages i tidsrummet kl. 8:00 til 16:00 ændringer i fiberforbindelsen til ca. 200 kunder på Hindsholm. Der er udsendt individuel varsling til alle berørte kunder, hvortil vi har opdaterede mailoplysninger.
Ændringerne medfører afbrydelse af signalet i ca. 15 min. i ovennævnte tidsrum.
Alle tjenesterne Internet, IP-tv og Telefoni vil blive afbrudt. Kabel-tv bliver ikke påvirket.

Yderligere information om ændringerne kan findes via dette link: https://nef.dk/kundeservice/fibernet-aendringer-pr-112-2020/

Er der efter ændringerne tjenester, som ikke fungerer, opfordres kunderne til at afbryde strømmen til alle bokse og tænde igen startende med medieboks/fiberboks, fordelerboks og/eller router samt evt. Smart WiFi og tv-bokse. Vent 5 min. imellem hver boks tændes. Er der fortsat tjenester, som ikke virker, kontaktes kundeservice på tlf. 63 32 11 00 eller e-mail til support@nef.dk.

Vi håber på forståelse for nødvendigheden af ovennævnte ændringer.

26.11.2020  

Afbrydelser i.f.m. opgradering af central forbindelse i fibernetværket

Torsdag den 26. november 2020 foretages i tidsrummet kl. 01:00 til 03:00 opgradering af central fiberforbindelse.
Opgraderingen kan medføre 2-5 afbrydelser af signalet i op til 5 min. varighed i ovennævnte tidsrum.
Alle tjenesterne Internet, IP-tv, kabel-tv og Telefoni vil blive påvirket.

Vi beklager de gener, som opgraderingen medfører.

24.11.2020

9.00-15.00

Status: Servicearbejde planmæssigt gennemført

Afbrydelse i.f.m. ændringer i fibernetværket

Tirsdag den 24. november 2020 foretages i tidsrummet kl. 9:00 til 15:00 ændringer i fiberforbindelsen til ca. 70 kunder på Hindsholm. Ændringerne medfører afbrydelse af signalet i ca. 15 min. i ovennævnte tidsrum.
Alle tjenesterne Internet, IP-tv og Telefoni vil blive afbrudt. Kabel-tv bliver ikke påvirket.

Er der efter ændringerne tjenester, som ikke fungerer, opfordres kunderne til at afbryde strømmen til alle bokse og tænde igen startende med medieboks/fiberboks, fordelerboks og/eller router samt evt. Smart WiFi og tv-bokse. Vent 5 min. imellem hver boks tændes. Er der fortsat tjenester, som ikke virker, kontaktes kundeservice på tlf. 63 32 11 00 eller e-mail til support@nef.dk.

Vi beklager eventuelle gener, arbejdet medfører.

17.11.2020

1.00-5.00

Status: Servicearbejde planmæssigt gennemført

Servicearbejde på centralt udstyr

Der udføres tirsdag den 17. november 2020 i tidsrummet kl. 01:00 til 05:00 hardware-opgradering af centralt udstyr, der forsyner kunder i områderne Kerteminde (nord for fjorden), Hverringe, Tårup, Drigstrup, Bregnør, Lille Viby og Over Kærby. Disse kunder er individuelt varslet. I samme områder afbrydes endvidere et antal kunder i ovennævnte tidsrum i op til 15 min.
Alle tjenesterne Internet, IP-tv og Telefoni vil være afbrudte under servicearbejdet. Kabel-tv bliver ikke påvirket.

Er der efter servicearbejdet tjenester, som ikke fungerer, opfordres kunderne til at afbryde strømmen til alle bokse og tænde igen startende med medieboks/fiberboks, fordelerboks og/eller router samt evt. Smart WiFi og tv-bokse. Vent 5 min. imellem hver boks tændes. Er der fortsat tjenester, som ikke virker, kontaktes kundeservice på tlf. 63 32 11 00 (fra kl. 8:00). Ekstraordinært kan teknisk support denne dag kontaktes på tlf. 63 32 11 92 mellem kl. 7:00 og 8:00.

Vi beklager eventuelle gener, arbejdet medfører.

20.10.2020

16.00- 24.00

 Kære fiberkunder

Det har været et par drøje døgn med udfald på internet og tv, så vi er rigtig glade for, at vi igen har normal drift.

Vi vil gerne sige jer tak for at have givet os meldinger undervejs - både når I havde forbindelse, og når I var uden forbindelse. Disse meldinger har været af stor betydning for vores teknikere, der har knoklet i døgndrift for at få alle kunder på nettet igen.

Som tak for jeres tilbagemeldinger og tålmodighed er der en blomst til alle, der har været ramt af nedbruddet, og som vi hører fra inden onsdag den 21. oktober 2020 kl. 24. Send navn og adresse til nef@nef.dk og skriv 'Blomst' i emnefeltet. Blomsten leveres til den oplyste adresse i løbet af uge 44 eller 45 (max. en blomst pr. husstand).

De bedste hilsner fra alle os ved nef

20.10.2020

8.00

Waoo har haft udfordringer, som har givet udfald på kabel-tv. Fejlen er rettet og kabel-tv virker igen. 

19.10.2020

21.45

Signalet til internet, tv og telefoni fungerer igen i  Langeskov - dog kan det være nødvendigt at genstarte udstyr, startende med fiberboksen/medieboksen. Vent ca 5 min. inden router/fordelerboks tændes. Vent gerne yderligere 5 min. inden evt. Smartwifi-/tv-bokse tændes igen.

19.10.2020

18.45

De fleste af vores kunder har igen internetforbindelse og tv-signal - dog er der kunder i Langeskov-området, der er uden signal. Oplever du fortsat problemer med internet og/eller tv-signal hører vi gerne fra dig på support@nef.dk

19.10.2020

16.00

Oplever du fortsat ustabil forbindelse på internet og tv, kan du kontakte support@nef.dk. Vi ekspederer alle henvendelser hurtigst muligt, men vi opdaterer her på siden og på Facebook løbende som situationen ændrer sig. 

19.10.2020

11.00-

Der er fortsat momentvise afbrydelser af internet forbindelsen som gør, at kunder vil opleve at tv og internet ikke kan benyttes. Der er teknikere på sagen. 

18.10.2020

7.00-21.00

Status d. 19.10.2020: Fejlen er udbedret og de kunder der fortsat oplever problemer, skal rette henvendelse til kundeservice på tlf. 6332 1100 

Afbrud på fibernetforbindelsen på alle tjenester.

21.10.2020

01.00-05.00

AFLYST

Servicearbejde på centralt udstyr

Der udføres hardware-opgradering af centralt udstyr, der forsyner ca. 40 kunder i områderne Kerteminde (nord for fjorden), Hverringe, Tårup, Drigstrup, Bregnør, Lille Viby og Over Kærby. Yderligere ca. 130 kunder i samme områder afbrydes i ovennævnte tidsrum i op til 15 min.
Alle tjenesterne Internet, IP-tv og Telefoni vil være afbrudte under servicearbejdet. Kabel-tv bliver ikke påvirket.

Er der efter servicearbejdet tjenester, som ikke fungerer, opfordres kunderne til at afbryde strømmen til alle bokse og tænde igen startende med medieboks/fiberboks, fordelerboks og/eller router samt evt. Smart WiFi og tv-bokse. Vent 5 min. imellem hver boks tændes. Er der fortsat tjenester, som ikke virker, kontaktes kundeservice på tlf. 63 32 11 00 (fra kl. 8:00). Ekstraordinært kan teknisk support denne dag kontaktes på tlf. 63 32 11 92 mellem kl. 7:00 og 8:00.

Vi beklager eventuelle gener, arbejdet medfører.

3.09.2020

10.00-11.00

Servicearbejde på centralt udstyr

Der udføres torsdag den 3. september 2020 i tidsrummet kl. 10:00 til 11:00 servicearbejde på centralt udstyr, der forsyner alle kabel-tv kunder hele nef Fibers område.

Kun kabel-tv bliver påvirket.

Fungerer kabel-tv signalet efter servicearbejdet ikke, opfordres kunderne til at afbryde strømmen til medieboksen i op til 5 min., inden den tændes igen. Er der efter genstart fortsat problemer med signalet, kan kundeservice kontaktes på tlf. 63 32 11 00. Vi beklager eventuelle gener, arbejdet medfører.

27.08.2020

1.00-1.30

Status: Servicearbejde planmæssigt gennemført.

Servicearbejde på centralt udstyr

Der udføres torsdag den 27. august 2020 i tidsrummet kl. 01:00 til 01:30 servicearbejde på centralt udstyr, der forsyner kunder i Kerteminde (nord for fjorden), Hverringe, Tårup, Drigstrup, Bregnør og Lille Viby.

Alle tjenesterne Internet, IP-tv og Telefoni vil blive afbrudt i op til 15 min. under servicearbejdet. Kabel-tv bliver ikke påvirket.

Er der efter servicearbejdet tjenester, som ikke fungerer, opfordres kunderne til at afbryde strømmen til alle bokse og tænde igen startende med medieboks, fordelerboks og/eller router samt evt. Smart WiFi og tv-bokse. Vent 5 min. imellem hver boks tændes. Er der efter genstart fortsat tjenester, som ikke virker, kontaktes kundeservice på tlf. 63 32 11 00. Vi beklager eventuelle gener, arbejdet medfører.

30.06.2020

7.30

Arbejdet gennemført uden problemer.

Er der mod forventning tjenester, som efter servicearbejdet ikke fungerer, opfordres kunderne til at afbryde strømmen til alle bokse og tænde igen startende med medieboks, fordelerboks og/eller router samt evt. Smart WiFi og tv-bokse. Vent 5 min. imellem hver boks tændes. Er der efter genstart fortsat tjenester, som ikke virker, kontaktes kundeservice på tlf. 63 32 11 00.

30.06.2020

05:00- 15:30

Omlægning af fiberforbindelser

Der udføres tirsdag den 30. juni 2020 i tidsrummet kl. 05:00 til 15:30 omlægning af centrale fiberforbindelser i Rynkeby-området. Det betyder, at kunder i områderne Rynkeby, Skovhuse, Nymarken, Brabæk, Urup, Bøgeskov, Flødstrup, Langtved, Kissendrup, Bovense, Lysemose, Andkær, Dinestrup, Risinge og Rørbæk i løbet af ovennævnte tidsrum vil kunne opleve afbrydelser af kortere varighed på typisk 2-3 min.
Alle tjenesterne Internet, IP-tv og Telefoni vil blive påvirket under arbejdet. Kabel-tv bliver ikke påvirket.

Vi beklager eventuelle gener, arbejdet medfører.

21.06.2020

1.00-1.30

Status: Service er gennemført som planlagt

Servicearbejde på centralt udstyr

Der udføres tirsdag den 21. juni 2020 i tidsrummet kl. 01:00 til 01:30 servicearbejde på centralt udstyr, der forsyner kunder i den sydlige del af Seden, Aasum, Biskorup, Vester Kærby, Agedrup og dele af Bullerup.
Alle tjenesterne Internet, IP-tv og Telefoni vil blive afbrudt i op til 15 min. under servicearbejdet. Kabel-tv bliver ikke påvirket.

Er der efter servicearbejdet tjenester, som ikke fungerer, opfordres kunderne til at afbryde strømmen til alle bokse og tænde igen startende med medieboks, fordelerboks og/eller router samt evt. Smart WiFi og tv-bokse. Vent 5 min. imellem hver boks tændes. Er der efter genstart fortsat tjenester, som ikke virker, kontaktes kundeservice på tlf. 63 32 11 00. Vi beklager eventuelle gener, arbejdet medfører.

21.06.2020

01.00-01.30

Status: Service er gennemført som planlagt 

Servicearbejde på centralt udstyr

Der udføres mandag den 21. juni 2020 i tidsrummet kl. 01:00 til 01:30 servicearbejde på centralt udstyr, der forsyner kunder i den nordlige del af Seden samt dele af Bullerup.
Alle tjenesterne Internet, IP-tv og Telefoni vil blive afbrudt i op til 15 min. under servicearbejdet. Kabel-tv bliver ikke påvirket.

Er der efter servicearbejdet tjenester, som ikke fungerer, opfordres kunderne til at afbryde strømmen til alle bokse og tænde igen startende med medieboks, fordelerboks og/eller router samt evt. Smart WiFi og tv-bokse. Vent 5 min. imellem hver boks tændes. Er der efter genstart fortsat tjenester, som ikke virker, kontaktes kundeservice på tlf. 63 32 11 00. Vi beklager eventuelle gener, arbejdet medfører.

28.04.2020

14.00



12.00

OPDATERING: Tv og internet virker igen og alle kunder burde være på. Prøv evt. at genstarte udstyret, hvis ikke det virker. Vi beklager generne det har forårsaget.  

ALT tv og internet er pt ude af drift. Vi arbejder på højtryk for at løse problemet. 

26.03.2020

22.50

22.15

Signalet er tilbage og IP-TV kører igen

Der er i øjeblikket intet signal på IP-TV men vi arbejder på, at finde fejlen hurtigst muligt. 
Kabel-TV og internet virker fortsat. 

16.03.2020

16.00

 

 

 

 



11.40

OPDATERING: Fejlen er fundet og rettet

Hvis det ikke virker nu, så bedes I gøre følgende:

Sluk for alle bokse (medieboks (Fiberboks), fordelerboks, pc/router samt evt. TV-boks). Tændes igen startende med medieboks, fordelerboks samt pc/router og TV-boks.

Vent ca. 5 min mellem hver boks tændes.

 

Vi har i øjeblikket problemer med at levere fibernetbaseret Internet til flere kunder i Seden, Agedrup og Bullerup området

Vi er i gang med fejlsøgning og vil skrive status på www.nef.dk og Facebook

Vi undskylder de problemer dette giver vores kunder

 29.01.2020  1.00- 3.00

OPDATERING: Servicearbejdet blev gennemført som planlagt

Servicearbejde på centralt udstyr

Der udføres onsdag den 29. januar 2020 i tidsrummet kl. 01:00 til 03:00 servicearbejde på centralt udstyr, der forsyner kunder i den sydlige del af Kerteminde, Revninge, Ladby, Kertinge og Kølstrup, Munkebo og Dræby.
Alle tjenesterne Internet, IP-tv og Telefoni vil blive afbrudt i op til 15 min. under servicearbejdet. Kabel-tv bliver ikke påvirket.

Er der efter servicearbejdet tjenester, som ikke fungerer, opfordres kunderne til at afbryde strømmen til alle bokse og tænde igen startende med medieboks, fordelerboks og/eller router samt evt. Smart WiFi og tv-bokse. Vent 5 min. imellem hver boks tændes. Er der fortsat tjenester, som ikke virker, kontaktes kundeservice på tlf. 63 32 11 00. Vi beklager eventuelle gener, arbejdet medfører.

19.12.2019

22.55

21.47

Opdatering: Fejlen er rettet og IP-tv virker igen 

IP-tv nedbrud

Vi er desværre ramt af nedbrud på IP-tv i hele vores område. Vi arbejder på sagen og tidshorisonten er pt. ukendt 

18.12.2019

7.30-

15.30

Udbedring af kabelfejl

Grundet fejl på et fiberkabel foretager vi onsdag den 18. december 2019 reparation af kablet. Kabelfejlen berører kunder på Tave Bonden, Birkende. Under arbejdet vil alle kunder på Tave Bonden blive afbrudt og være uden signal på alle tjenesterne Internet, TV og Telefoni. Afbrydelsen forventes vare fra kl. ca. 7:30 til 15:30.

Er der efter servicearbejdet tjenester, som ikke fungerer, opfordres kunderne til at afbryde strømmen til alle bokse og tænde igen startende med medieboks, fordelerboks og/eller router samt evt. Smart WiFi og TV-bokse. Vent 5 min. imellem hver boks tændes. Er der fortsat tjenester, som ikke virker, kontaktes kundeservice på tlf. 63 32 11 00. Vi beklager eventuelle gener, arbejdet medfører.

12.12.2019

13.30

13.00

Opdatering: WAOO produkterne virker igen! 

Information til WAOO kunder

WAOO produkterne IP-TV, web-tv og telefoni er desværre i øjeblikket ude af drift.
WAOO kender endnu ikke årsagen, men alle arbejder på højtryk for at løse problemet.
Så snart der er nyt, vil vi opdatere jer på Facebook og nef.dk
Vi beklager generne det eventuelt vil medføre.

6.11.2019

 01.00-

05.00

OPDATERING
Arbejdet gennemført som planlagt og afsluttet kl. 04:30.

Servicearbejde på centralt udstyr

Der udføres onsdag den 6 november 2019 i tidsrummet kl. 01:00 til 05:00 hardware-opgradering af centralt udstyr, der forsyner ca. 60 kunder i områderne Bullerup, Agedrup, Vester Kærby, Seden, Aasum og Holev Mark. Alle tjenesterne Internet, IP-tv og Telefoni vil være afbrudte under servicearbejdet, der forventes at vare op til 4 timer. Kabel-tv bliver ikke påvirket.

Er der efter servicearbejdet tjenester, som ikke fungerer, opfordres kunderne til at afbryde strømmen til alle bokse og tænde igen startende med medieboks, fordelerboks og/eller router samt evt. Smart WiFi og tv-bokse. Vent 5 min. imellem hver boks tændes. Er der fortsat tjenester, som ikke virker, kontaktes kundeservice på tlf. 63 32 11 00. Vi beklager eventuelle gener, arbejdet medfører.

 28.10.2019
-
31.10. 2019

 01.00-05.00

Servicearbejde

Der udføres tirsdag den 29. oktober 2019, onsdag den 30. oktober 2019 og torsdag den 31. oktober 2019 i tidsrummet kl. 01:00 til 05:00 servicearbejde på centralt udstyr. Arbejdet vil påvirke alle tjenesterne Internet, IP-tv og Telefoni. Der kan forventes op til 15 min. afbrydelse i.f.m. genstart af udstyr. Endvidere kan under servicearbejdet opleves udfald af kortere varighed. Kabel-tv bliver ikke påvirket.

Er der efter servicearbejdet tjenester, som ikke fungerer, opfordres kunderne til at afbryde strømmen til alle bokse og tænde igen startende med medieboks, fordelerboks og/eller router samt evt. Smart WiFi og tv-bokse. Vent 5 min. imellem hver boks tændes. Er der fortsat tjenester, som ikke virker, kontaktes kundeservice på tlf. 63 32 11 00. Vi beklager eventuelle gener, arbejdet medfører.

 10.10.2019  01.00-02.00

Servicearbejde

Hundslev, Marslev, Lerhusene, Birkende, Bækskov, Revninge


Der udføres natten ml. torsdag og fredag kl. 01.00 - 02.00 servicearbejde på centralt udstyr. Arbejdet vil afbryde kunder i de ovennævnte områder.

Er der efter servicearbejdet tjenester, som ikke fungerer, opfordres kunderne til at afbryde strømmen til alle bokse og tænde igen startende med medieboks, fordelerboks og/eller router samt evt. Smart WiFi og tv-bokse. Vent 5 min. imellem hver boks tændes. Er der fortsat tjenester, som ikke virker, kontaktes kundeservice på tlf. 63 32 11 00. Vi beklager eventuelle gener, arbejdet medfører.

 12.9.2019  1.00-4.00

Opdatering 12/9 kl. 10.00: Alt servicearbejde er gennemført efter planen 

Servicearbejde på centralt udstyr

Der udføres torsdag servicearbejde på centralt udstyr. Arbejdet kan påvirke alle tjenester, men vil primært påvirke On Demand-tjenester på IP-tv, herunder start forfra, 48-timers arkiv, filmleje, samt Netflix via tv-boksen og Waoo web-tv. Der kan i op til 15 min. endvidere opleves udfald på Internet og Telefoni-tjenesterne. Kabel- tv bliver ikke påvirket.

Er der efter servicearbejdet tjenester, som ikke fungerer, opfordres kunderne til at afbryde strømmen til alle bokse og tænde igen startende med medieboks, fordelerboks og/eller router samt evt. Smart WiFi og tv-bokse. Vent 5 min. imellem hver boks tændes. Er der fortsat tjenester, som ikke virker, kontaktes kundeservice på tlf. 63 32 11 00. Vi beklager eventuelle gener, arbejdet medfører.

17.07.2019

00.40-1.50

Vores fejlsøgning fandt frem til defekt udstyr i nettet og på grund af fejlsøgningen skal de kunder der stadig ikke har internet genstarte sit udstyr. 

Genstart skal gøres ved, at slukke for medieboks/fiberboks, fordelerboks/router og eventuel smart Wifi-bokse (hvis man har dem). Derefter tændes de i samme rækkefølge med minimum 2 minutters mellemrum. 

Vi beklager de gener fejlsøgningen har forårsaget. 

15.07.2019

16.00

12.00

Der er igen stabil forbindelse og fejlene er rettet

Vi har siden weekenden oplevet ustabil forbindelse på internettet for kunder i Seden-området

Vi fejlsøger i øjeblikket og har på nuværende tidspunkt ikke en vurdering af, hvor lang tid det vil tage at finde fejlen

21.06.2019 9.45-12.20

12.20: Opdatering: 

Fejlen er nu rettet 

9.45: Mange mails fra Waoo

Vi oplever i øjeblikket, at vores kunder modtager uhensigtsmæssigt mange mails fra Waoo. Dette er en fejl og er blevet meddelt Waoo som arbejder på at få løst problemet.

Vi beklager meget de gener det har forårsaget

 21.05.2019 2.00-5.00

Servicearbejde på centralt udstyr

Der udføres tirsdag den 21. maj 2019 i tidsrummet kl. 02:00 til 05:00 servicearbejde på centralt udstyr. Kunderne, som har følgende produkter kan muligvis blive påvirket: On Demand-tjenester på IP-tv, herunder start forfra, 48-timers arkiv, filmleje, samt Netflix via tv-boksen og Waoo web-tv. Ligeledes kan telefoni-tjenesterne blive påvirket af servicearbejdet. Flow tv bliver ikke påvirket.

Er der efter servicearbejdet tjenester, som ikke fungerer, opfordres kunderne til at afbryde strømmen til alle bokse og tænde igen startende med medieboks, fordelerboks og/eller router samt evt. tv-bokse. Vent 5 min. imellem hver boks tændes. Er der fortsat tjenester, som ikke virker, kontaktes kundeservice på tlf. 63 32 11 00.
Vi beklager eventuelle gener, arbejdet medfører.

21.03.2019

1.00-6.00

Afbrydelse af Waoo.tv

Mandag d. 25/3 bliver der mellem kl. 01.00-6.00 udført servicearbejde, hvor WEBTV på alle platforme vil være afbrudt indtil arbejdet er udført.

26.02.2019

8.15

Afbrydelse i Munkebo
I forbindelse med omlægning af fiberkablerne til Bullerup og omegn, er der fejlagtigt sket en afbrydelse af nogle kunder i Munkebo. Vi arbejder på højtryk med at få disse kunder på igen, og forventer at de kommer på i løbet af formiddagen.

26.02.2019

8.00
-

Varsling af afbrydelse til tv-kunder i Bullerup og omegn

Tirsdag d. 26. februar fjerner og omlægger vi fiberkabler grundet en kommende nedrivning, hvorfor man vil kunne opleve at der helt eller delvist er lukket for tv-signalet fra kl. 8.00 til sidst på eftermiddagen.
Vi arbejder hurtigst muligt og beklager forstyrrelserne.

Har du spørgsmål, er du velkommen til at kontakte vores kundeservice som sidder klar til at hjælpe på tlf: 63 32 11 00

19.11.2018

00:30






05:00

Start
Varsling af systemarbejde
Kabel TV. Opdatering af udstyr med kunde afbrydelse.
Waoo udfører servicearbejde på udstyr til kabel TV produktion.
Der vil kunne opleves op til 10 min. afbrydelse et par gange.
Der er ikke ændringer for kunderne efter servicearbejdet.
Slut. 

04.09.2018

03.09.2018

09:49

20:30

Problemer med start af IP-TV portal er løst.

Vi har konstateret at nogle kunder oplever, ikke at kunne starte IP-TV portalen op.
Kørende IP-TV sessioner er ikke ramt.
Web-TV fungere korrekt.
Waao fejlsøger.

23.08.2018

10:20

Servicearbejde på centralt udstyr

I forbindelse med servicearbejde på centralt udstyr mandag den 27. august 2018 kan der i tidsrummet kl. 02:00 til 03:00 forekomme udfald på Internet, Telefoni og tv. Servicearbejdet vil berøre alle vores kunder, og der må påregnes ustabilt signal i ovennævnte tidsrum.

Er der efter servicearbejdet tjenester, som ikke fungerer, opfordres kunderne til at afbryde strømmen til alle bokse og tænde igen startende med medieboks, fordelerboks og/eller router samt evt. tv-bokse. Vent 5 min. imellem hver boks tændes.

Er der fortsat tjenester, som ikke virker, kontaktes kundeservice på tlf. 63 32 11 00.

Vi beklager eventuelle gener, arbejdet medfører.

12.01.2017

11:00

OPDATERING: 12:34

Vigtig information!

Vi forventer at udbedre fejlen senest tirsdag den 16. januar.
Vi blæser nye fibre i rørene og har i den forbindelse brug for adgang til din fiberboks.

Du får et brev i din postkasse, hvis vi skal have adgang til din fiberboks.

Har du modtaget et brev, så kontakt venligst kundeservice på63 32 11 00 for nærmere aftale.

Der er overgravet flere fiberkabler i Rynkeby og vi er på vej for at se på fejlen.

01.12.2017

10:00

Vi har foretaget en kanaljustering i forbindelse med de nye Waoo Viasat TV-pakker. Inden du eventuelt kontakter kundeservice, anbefaler vi at du laver en kanalsøgning. Det vil sige, at du allerede fra i dag har adgang til det nye indhold i TV-pakkerne.

Brug flg. parametre hvis du laver en manuel søgning:

Net ID: 100

Startfrekvens: 234 MHz

QAM: 256

Symbolrate: 6.875 

16.10.2017

10:15

Løst. Der er igen TV signal alle steder.

16.10.2017

08:30

Der er i øjeblikket problemer med TV signalet, vi arbejder på sagen.

25.09.2017

22.09.2017

11:00

14:30

Problem afhjulpet og løst

Efter IPTV portal opgradering er det muligt at nogle typer TV bokse 7210/7310 går i "Active Standby" eller i "Deep Standby".

Det kan bevirke at de nævnte TV bokse kan være svære at tænde via fjernbetjeningen.  Det kan opleves at TV boksene ved opstart vil starte helt fra første menu punkt "Opstart"

Problemet løses ved at at man via IPTV portalen går ind i "Menu", "Opsætning", "TV & Lyd", "Standby type" og vælg "Active Standby" og trykker OK. 
 
På TV boksen 7410 kan det opleves at "Standby type" har ændret type fra "Active Standby" til "Deep Standby. Det kan ændres igen på samme måde som ovennævnte.

Vi forventer at problemet bliver løst 2017-09-25.

12.09.2017 09:00 OPDATERING 2017-09-12T15:02
nef Fondens mail-server er oppe igen.

nef Fondens mail-server er desværre nede.
Vi kan kontaktes på telefon 63 32 11 00, ved personligt fremmøde på Tårupstrandvej 15 eller via facebook.
22.08.2017 12:00

Servicearbejde på centralt udstyr

OPDATERING 2017-08-24T08:30
Arbejdet blev gennemført som forventet og afsluttet kl. ca. 2:30.

I forbindelse med servicearbejde på centralt udstyr den 24. august 2017
kan der i tidsrummet mellem kl. 01:00 og 03:00 forekomme udfald på Internet, Telefoni og IP-tv (tv med boks). Der må påregnes flere afbrydelser af 2-5 minutters varighed i ovennævnte tidsrum.

Servicearbejdet kan berøre kunder i områderne Kerteminde (primært syd for fjorden), Ladby, Kertinge, Kølstrup, Nymarken, Hundslev, Birketved, Marslev, Bækskov, Holev, Lerhusene, Revninge, Skovhuse, Rynkeby, Urup, Brabæk, Mullerup, Langtved, Flødstrup, Kissendrup, Bovense, Dinestrup Strand, Andkær Strand, Sølyst Strand, Lysemose m.fl.

Vi beklager eventuelle gener, arbejdet medfører.

15.08.2017 14:03

TV2 Norge har valgt at lukke SD varianten af deres kanal.
På DVB-C fjernes kanalen TV2 Norge SD kanal 591.

24.07.2017 09:30

OPDATERING: IP-TV og telefoni er i drift igen. Kunder som havde
TV-boksen (STB) tændt under fejlen, skal genstarte TV-boksen.

Kl. 14.20: Udfaldet skyldes en kabelfejl ved Århus. Det forventes, at alle
kunder har signal igen sidst på eftermiddagen.

Fejl på IP-TV i øjeblikket. Udfaldet skyldes fiberskade eller udstyrsfejl på
det landsdækkende net.

Der arbejdes på at finde fejlen.

26.06.2017 10:20

Kl. 15:30 - fejlen er rettet.
Vi har i øjeblikket problemer med internet og IP TV signalet.
Næste status kl. 15:00

09.06.2017 13:53 Problemer med måledata.
31.10.2017 13:23 Ændringer i telefonsvarer-funktion.